Wach-es effe.....
Je bedoelt dat, bij het doorschakelen (omhoog schakelen) de motor als het ware 'na-ijlt' met de koppeling, een soort van slip in je koppeling dus.
Je schakeld op, geeft gas, de motor gaat wel toeren maken, maar de snelheid loopt niet evenredig op, het duurt even voordat de motor reageert op het opschakelen en gas geven.
Het werd door (knipperlicht-)Frans omschreven als een turbo-zonder-turbo.
Het heeft mijn "Rode Rakker" geholpen om er domweg hele nette olie in te doen. Daarmee werd het probleem in de tijd minder en minder.
Ook een nieuwe koppelings kabel hielp. De koppelingskabel ging zo zwaar dat de veer (bij de koppeling) er moeite mee had om de hevel weer naar beneden te drukken. Gevolg: slippende koppeling met turbo effect.
Nu is alleen het koude motor inschakelen een klein probleem. Als ik bij koude motor (=koude olie) inschakel naar 1, kan ik hem bijna nooit terug in vrij krijgen. Is de motor/olie warm, geen problemen.
Harmony,
Hans.
( denkt dat de kabel het grootste probleem kan zijn )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken