Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

enigma met ontsteking

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2010 20:46 
alweer 2 jaar geleden kwam ik stil te staan met de motor. inhouden en daarna sloeg de motor af.
Geen vonk meer naar de bougies volgens de ADAC.
wat dingetjes geprobeerd maar niets geen enkel leven.
Hans heeft afgelopen jaar mijn stator een beetje doorgemeten en daar kwam geen leven uit.
Vandaag in 3 uurtjes mijn blok vervangen door een blok dat iemand van de silverwingclub over had. (rijdend onder de motor gehaald in princiepe goed dus)
Niets geen vonk op de bougies.
Verlichting werkt, startmotor draait mooi rond, schakelaar ook al vervangen als test voor de killswitch.
2 cdi's geprobeert.

Wat kan het probleem zijn dat ik geen vonk krijg naar mijn bougies.
Hoe, waar en wanneer kan ik de draden uit het blok nalopen om er zeker van te zijn dat er nergens iets fout zit?
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2010 20:52 
cosmar, ik weet niet precies welk blok het is als het met een cdi is kun je in serie met de rose draad of de gele draad van de cdi een gelijkstroom meten van 1.2 ampere.
Als je dus door beide een stroom meet weet je zeker dat de cdi werkt en de storing toch in de killswitch moet zoeken. ik denk dat je daar moet zoeken omdat je beide cylinders niet vonken. het zou ook kunnen dat de bedrading voor dit blok anders is en de killswitch niet goed werkt. gr norby
nb

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 mei 2010 20:57 | Aangepast door: Paul van Leeuwen 
Door de zwart/ witte draad( is in ieder geval een losse draad, net zoals de bobinedraden)los te nemen van het CDI kastje, schakel je het complete killsysteem uit.

Zou ook voor de zekerheid een massadraad v/d bobine,s naar het blok toe proberen.

Paul

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2010 22:16 
Hi Cosmar,

Hoe zit het met je bobines? Die willen ook nog wel eens de geest geven.

Groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2010 00:20 | Aangepast door: terry 
Cosmar,
ik heb al meerdere malen met het wisselen van een lopend blok uit een andere motor het voorval gehad dat er toch ergens ; zoals Paul al vermelde , er iets niet goed was met de massa.
Neem één startkabel van een auto , en klem die ergens vast op je frame of op de - van je accu.
De massa van de bobines is volgens mij de klem die onder je benzinetank zit ; en die beide bobines met de massa verbindt.
Ook een CDI heeft een massa !
Kijk dit ook even na.
Beide bobines defekt lijkt me onwaarschijnlijk.

Veel succes.

Terry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2010 08:16 | Aangepast door: ouwe_jan 
Heren en Dames
Massa is een heel belangrijk iets bij een Honda motorfiets
Daar ik al diversen keeren jullie een oplossing heb gegeven ,ook van Marco en toch blijven de problemen maar bestaan
Lees de ingezonden stukjes nu eens goed door ,dan komen er minder vragen over MASSA of voor de .....
MIN aansluiting
Verders veel plezier met jullie Honda CX motoren
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 enigma met ontsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven