Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen Remdruk op voorremmen.

 
Schrijver Rinse
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 mei 2010 08:49 
Ik heb het voor elkaar de rempotjes zijn eruit. Maar op 1 of andere manier kreeg ik de remmerij eerst niet op druk. Toen ik de remverdeler afdopte aan 1 kant kreeg ik het wel op druk. Nu ben ik nog niet toe aan de remmerij er weer onder te zetten maar mocht ik weer tegen het probleem aan lopen wat kan het zijn?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:02 
Ontluchten en dan de remhendel een nacht vastzetten. Waarom is mij nooit helemaal duidelijk geworden. Zoek maar even in dit forum op 'ontluchten'. En er is nog wel meer te vinden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Rinse
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:33 
Hallo Coenox,

Ja dit hebben we geprobeerd maar er bleef gewoon geen druk op komen en er was een hoop lucht wat er uit kwam. We hebben ontlucht via de ontluchtingsnippels en een ontluchtingsinfuus. Maar hopelijk van de week weer proberen met gereviseerde remmen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 mei 2010 12:43 
Er zijn twee problemen waar men vaak mee worsteld.

1e probleem, het ontluchten. Hier begint men aan, en het lukt wel of niet. Lukt het niet, dan is het zaak dat je met een schoonslangetje aan de ontluchtnippel zuigt. Dit doe je bij iedere remklauw appart. Bedien tijdens het zuigen wel de handel. Je voelt vaak wel het verschil. Uiteindelijk kun je op deze manier de rem klauwen en slangen vol krijgen met olie.

2e probleem. Dat zijn je remleidingen. Vaak is het ontluchten al 100% voor elkaar, en heb je nog steeds geen voeldoende druk. Sluit dan je hands eens om 1 van de remleidingen, en knijp met dan andere hand eens goed in de rem. Voel je de leiding opzwellen, dan is dat je probleem.

3e probleem, de remblokken moeten inslijten op jouw remschijven. Hij loopt als het ware op de randen die je op het schijfvlak hebt zitten. Voel maar eens met je nagel. Vaak zie je de klauw ook bewegen tijden het bedienen van de voorrem. Dit is het teken dat het nog niet is ingesleten. Tip, probeer eens stapvoets 200 meter af te leggen met stevig de voor rem er op. Let op, de temperateur mag niet te hoog oplopen. Na een x aantal pogingen gaat het beter remmen.

Dan als men de remhandel ingedrukt laat staan voor bijvoorbeeld een nacht, dan kan de remolie voorbij de pomp komen. Dit is niet samen persbaar en hierdoor gaat de remhandel zijn werk doen. Blijft er lucht in de remhandel staan, dan is dit samenpersbaar, en blijft de remhandel in zijn eigen lucht staan. Dus verpompt niets. Hier zit het probleem. Dus als er eenmaal vloeistof vorbij de klep is, dan moet hij ook weer gaan aanzuigen, en dan werkt de rem weer.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Rinse
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2010 15:59 
Kijk dat is duidelijke uitleg! super dan snap ik even wat me te doen staat. Een vriend van me heeft een vacuumpomp voor onluchten dus dat moet dan gaan lukken.

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 mei 2010 16:06 
"ontluchten'' doe ik op 2 manieren.
1, via de ontluchtingsnippels op de remklauwen. eerst li. dan re., ik weet ook niet waarom.
als er dan nog lucht achterblijft zijn dat miniscule belletjes die lastig te verwijderen zijn. dan komt de 2-e manier en dat gaat via het kleinste gaatje in de hoofdremcylinder, onder het remvloeistofbakje, (snap je het nog?)
2, remhandel een nachtje ingetrokken vastzetten.de kleine belletjes gaan vanzelf omhoog!!
als het dan nog niet goed is, moet je je afvragen of de revisie wel goed gelukt is.
ik ben het met Marco eens dat de meeste remleidingen op onze CX-en te oud en daarom te soepel zijn. als je goed kijkt zie je er vaak nog een jaartal op staan v/d fabrikagedatum v/d motor.
succes maar weer, theoj

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 26 mei 2010 18:07 
Nooit problemen meegehad, maar zowel Marco als Theo hebben beide goed uitgelegd, op deze manier doe ik het ook......zonder pompje e.d.

Coen heeft er ook 1, werkt erg goed, maar niet als die daar ligt...50 km verderop.

gr. Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 mei 2010 07:22 | Aangepast door: ouwe_jan 
Alles klop als je het op een papiertje schrijft en dan de volgorde uitzoekt
Maar nog een kleinetip van die oude man ,bij vernieuwing van de Remblokjes bij een oude Remschijf het volgende De remblokjes aan de buitenzijde van het Rem product een schuinen kant aan vijlen of slijpen want je rembloken heeft de schijf ook daar afgeslepen en daar door een rand veroorzaakt
groeten o.j. -Verders ik gebruik altijd een klein flesje en een plastic slangetje bij ontluchting van de voorremmen
en waarom nou hier dan de uitleg .sleutel op de ontluchtingsnippel slangetje op de nippel schuivende remhandel diversenmalen indrukken vast houden en de nippel oppendraaien daarna nippel dicht draaien en Remhandel loss laten ---dit moet je diversen malen doenzo als hiervoor beschreven is
Nu de clou door dat het uiteinde van het slangetje in het flesje zit en er al remvloeistof in het flesje zit en als je per ongeluk de handel eerder los laat dan dat je de ontluchtingsnippel vast heb gedraaid er nooit geen lucht maar remvloeistof terug word gezogen

Door dit aan bijde zijden te doen word ten eerste je oude remvloeistof verwijder en meteen schoonen er voor in de plaats gebracht
Vergeet niet dat je Rempotje half vol moet blijven,als de handgreep goede druk heeft daarna pas afvullen op de goede hoogte niet te veel maar ook niet te weinig
Zijn er nog vragen hier over stel de vraag en je krijgt antwoord van ons
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Dre67
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 mei 2010 07:23 | Aangepast door: Dre67 
Dat ontluchten is wel een ding.
Heb het al eens met een pomp voor een luchtbed gedaan.
Die kon ik andersom aansluiten zodat die door de slang de lucht aan zoog.
Dat op de nippel gezet en pompen met dat ding.
Voordeel is als je wat te laat bent je geen olie in je mond krijgt.
Maar het werkt wel.
Kamping style.

Groeten,

Dré

Schrijver Rinse
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 mei 2010 12:22 
Is misschien wel een idee een pomp van een luchtbed gebruiken met een doorzichtige slang dan kan ik het helemaal naar binnen zuigen. Dat ga ik proberen.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 mei 2010 14:10 | Aangepast door: pjotter 
Ik heb nog nooit mijn remmen hoeven ontluchten. Ik haal de remklauw van de schijf en licht de oude sigmenten er uit. Doordat de sigmenten dunner worden komt de sylinder verder naar buiten. deze druk ik met een tang voorzichtig terug. (wel opletten dat het potje op je stuur niet overloopt je perst namelijk de olie terug) nieuwe er in, alles in elkaar en na 2 of 3x remmen zit alles weer op z'n plaats. Geen last van bellen of ontluchten.

(zo heeft ieder zijn eigen manier)
Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Rinse
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 mei 2010 14:20 
Hey Pjotter bij mij moesten de remcylinders er nog helemaal uit dus die methode gaat niet op.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen Remdruk op voorremmen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven