Er zijn twee problemen waar men vaak mee worsteld.
1e probleem, het ontluchten. Hier begint men aan, en het lukt wel of niet. Lukt het niet, dan is het zaak dat je met een schoonslangetje aan de ontluchtnippel zuigt. Dit doe je bij iedere remklauw appart. Bedien tijdens het zuigen wel de handel. Je voelt vaak wel het verschil. Uiteindelijk kun je op deze manier de rem klauwen en slangen vol krijgen met olie.
2e probleem. Dat zijn je remleidingen. Vaak is het ontluchten al 100% voor elkaar, en heb je nog steeds geen voeldoende druk. Sluit dan je hands eens om 1 van de remleidingen, en knijp met dan andere hand eens goed in de rem. Voel je de leiding opzwellen, dan is dat je probleem.
3e probleem, de remblokken moeten inslijten op jouw remschijven. Hij loopt als het ware op de randen die je op het schijfvlak hebt zitten. Voel maar eens met je nagel. Vaak zie je de klauw ook bewegen tijden het bedienen van de voorrem. Dit is het teken dat het nog niet is ingesleten. Tip, probeer eens stapvoets 200 meter af te leggen met stevig de voor rem er op. Let op, de temperateur mag niet te hoog oplopen. Na een x aantal pogingen gaat het beter remmen.
Dan als men de remhandel ingedrukt laat staan voor bijvoorbeeld een nacht, dan kan de remolie voorbij de pomp komen. Dit is niet samen persbaar en hierdoor gaat de remhandel zijn werk doen. Blijft er lucht in de remhandel staan, dan is dit samenpersbaar, en blijft de remhandel in zijn eigen lucht staan. Dus verpompt niets. Hier zit het probleem. Dus als er eenmaal vloeistof vorbij de klep is, dan moet hij ook weer gaan aanzuigen, en dan werkt de rem weer.
Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html