Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Nieuwe pakking rondom bougie toch lekkage

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juni 2010 19:44 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb nieuwe o-ringen gemonteerd onder de cylinderkopdeksels, rondom de bougies. Toch lekt er nog steeds behoorlijk wat olie uit het gaatje a/d zijkant van de cylinderkop (L+R).

Moet ik misschien de cylinderkopdeksels strakker aantrekken? Ze zitten er nu handvast op, omdat ik dacht dat dat zo hoorde.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2010 20:21 
Ja er is verschil in dikte bij de CX 500 en de CX650 afdichtingringen
En de boutjes niet te strak aandraaien want ze breken erg gouw of je draait de draad uit de alluminium kop
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juni 2010 21:14 
Hmm, de afdichtringen van de 500 en 650 hebben hetzelfde onderdeelnummer, volgens de CMSNL website. Hier schiet ik dus niet zo veel mee op.
Anders misschien maar wat vloeibare pakking erop smeren?
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 11 juni 2010 21:21 
Ik zou ze eerst eens wat vaster zetten dan handvast.
Een M6 boutje mag met +/-9Nm. vastgezet worden. Zie ook: Aanhaalmomenten
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 juni 2010 05:47 | Aangepast door: Peter1 
Aha, is dat de oorzaak van olielekkage uit die gaatjes
Sinds kort lekt daar bij mij ook wat olie uit en laat een dikke streep achter op de cilinderdeksel

Verkoopt iemand ze los(Marco?) of maar bestellen bij de dealer?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juni 2010 07:48 
Ja, dat is de oorzaak
Of Marco ze verkoopt weet ik niet. Ik heb ze bij CMSNL gekocht voor 3 euro p.st. plus 7 euro verzendkosten terwijl het makkelijk in een envelop paste. Het blijven toch afzetters

Zie http://www.cmsnl.com/honda-cx500-1978-england_model16517/partslist/E03.html.

Schrijver Peter1
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 juni 2010 08:47 
Ik heb helaas niets anders nodig bij CMSNL, en dan komt er een tientje! administratiekosten bij!
Ik bestel ze wel bij de dealer of wellicht dat op EBAY deze los te koop zijn(tot nu toe alleen complete pakkingsets voor de cilinders tegen gekomen).

Ik vind het soms ook belachelijk dat sommige winkels standaard die 7euro rekenen terwijl het als briefpost verzonden kan worden maar daar zal wel een reden voor zijn.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 juni 2010 15:18 
maar daar zal wel een reden voor zijn

Tuurlijk is daar een reden voor... tsjing tsjing

@Marcel: ik heb de bouten nu wat vaster gedraaid. Dat heeft wel geholpen. Bedankt voor deze simpele edoch briljante oplossing <steekt duim omhoog>

Schrijver Dre67
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 juni 2010 09:43 
Je moet evenb niet vergeten dat er verschillende merken pakkingen zijn.
Er kan verschil in dikte zitten bij de verschillende merken.
Dit is eigenlijk alleen bij de dikkere rubber pakkingen (zoals bij de kleppendeksels).
Als je de pakkingen vervangt doe dit met de buitenste pakking en de binnenste en dan van het zelfde merk.
Je zou ze wat strakker aan kunnen draaien.
Als je geluk hebt is die wel dicht.
Anders ook de buitenste pakking vernieuwen met een van het zelfde merk.

Groet,

Dré

Schrijver Peter1
Gast 
#10 | Geplaatst: 13 juni 2010 15:28 
Goeie tip Dre67

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 juni 2010 18:21 
Aahrghh... je moet ook overal rekening mee houden, zeg. Hoe kun je dit als beginner nou weten
Inderdaad, de klepdekselpakkingen komen bij Wemoto vandaan (Engeland). Maar die ronde afdichtringen gewoon bij CMSNL.
In elk geval bedankt voor de opmerkzaamheid, Dré.

Schrijver Peter1
Gast 
#12 | Geplaatst: 15 juni 2010 06:02 
Ik heb de pakkingen(kleppendekselpakki)ng en die van het bougiegat) gisteren besteld.
Volgende week ophalen in Purmerend bij fourdeel.
Japarts had ze ook, maar ik wilde toch een keer even langs fourdeel gaan voor een gesprekje ivm wat 'werkzaamheden/prijsopgaves'. O.a. die van de carbs. geheel te laten reinigen zoals Dhr Menzel dat doet

Schrijver vermecor
Gast 
#13 | Geplaatst: 18 juni 2010 09:45 
Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn GL500. Op advies van een motorzaak heb ik toen de rubberen ringen van de 2 bouten van de kleppendeksel vervangen waarna de lekkage over was. Ook deze ringen zijn aan uitdroging onderhevig.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuwe pakking rondom bougie toch lekkage

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven