Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

oliekeerring

Schrijver jverbruggen
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 juni 2010 20:09 
kan ik de lekkende keerring van de uitgaande as vervangen zonder het blok te moeten lossen? zo ja, wat is het nummer van die keerring of de maat?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2010 20:58 
Onderdeelnummer is 91202MC7000, voor zover ik weet zijn ze voor alle modellen gelijk.

En je kan 'm niet wisselen zonder verder iets los te maken. Je zal tenminste het blok wat naar voren moeten halen. Mogelijk kan je de cardanklok los maken en de aandrijfas wat naar achteren trekken, nooit geprobeerd en zal ook van het model afhangen.

Maar controleer voor dat je wat anders doet eerst dat ie niet gewoon uit het blok los gekomen is. Zo ja gewoon terug drukken, ze zitten er niet erg strak in. Die keerringen gaan zelden lekken is mijn ervaring.

Als dat goed is en 't lekt nog steeds, maak dan zeker dat de olie niet ergens anders vandaan komt. Door de rijwind loopt olie daar niet recht naar beneden. Zelf ook weleens gedacht dat die keerring lek was, maar bleek langs het ontstekingsdekseltje te lekken. Daar moest overigens ook het blok voor los.

succes, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 oliekeerring

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven