Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Het Haasje.....

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2010 22:44 
Tja .....

Na meer dan 18.000 kilometers met een nieuwe stator te hebben rondgereden is het dan nu eindelijk, en helaas, tijd voor het wisselen van een keramische keerring.

Gister ging ik even op bezoek in Rotterdam, en daar zag ik ineens een tweede lekspoor over het achterdeksel lopen. Niet bruinig, maar blauwig. Nog wel terug gereden, want een beetje lek is niet zo heel erg, en terug moest ik toch, maar volgens mij ben ik nu echt aan de beurt en/of het haasje. Blauw is koelvloeistof, en als dat begint te lekken is er geen keuze mogelijk. De vorige lek was een beetje olie,en dat is toen gewoon blijven zitten. maar dit.....

Begin volgende week ga ik met wat hulp van Theo J. het blok eruit wurmen, en de nieuwe keramische plaatsen.

Ik hou jullie op de hoogte...

Harmony,
Hans.
( blij dat het niet in het buitenland gebeurde )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2010 08:35 | Aangepast door: ouwe_jan 
Hans sucses met de klus en daarna nog vele kilometers na Wieringerwerf op Wielen 27 Juni 2010
groeten O.J.
En Theo leer hem niet te veel anders kan je hem niet meer helpen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2010 09:56 
dat komt goed Jan, samen sleutelen is veel te leuk.
bovendien leer ik weer van Hans zijn kennis over de electronica.
groetjes, theoj

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2010 13:00 
Kan volgens mij vervangen worden zonder het blok uit te bouwen. Iets over gelezen bij de linkjes
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver jowan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2010 13:32 
Inderdaad, heb ik ook gedaan zonder het blok uit te bouwen.

Groetjes,

Johan.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 juni 2010 17:42 
Johan/Cosmar

Het schijnt inderdaad te kunnen zonder het blok uit te bouwen, ik heb het ook wel eens gelezen.
Maar ook heb ik gelezen dat bij de vroege modellen van de CX500 de diameter van het seal-gat kleiner is, namelijk 28,2mm en de diameter van de seal tegenwoordig altijd 28,8mm

Dus moet 'ie er toch uit om iets op te 'flappen' met een drem(m)eltje.

Harmony,
Hans.
( die probeert eerst te denken, en dan pas met de hamer er op los gaat slaan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2010 18:43 
hebben jullie ook eens de keerring achter de seal vervangen zonder demontage van het achterdeksel?
dat moet nl. ook gebeuren!
ik denk dat allemaal eenvoudiger gaat met het blok uit de motor.
theoj.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 juni 2010 21:46 
Zijn we net helemaal aan Hans v. Harmony gewend, heet ie ineens Hans het Haasje ...

succes met het gesleutel Hans !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Het Haasje.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven