Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

warmte verschil op cilinderkoppen

 
Schrijver pat
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juni 2010 21:23 
hallo beste cx fan's

mijn motor heb ik terug draaiende gekregen.
eerste minuten zeer alert op alles wat er zou kunnen mis gaan!
en wat merk ik RECHTSE CILINDER WARMT SNELLER OP DAN LINKSE heeft iemand hier al eens opgelet?
volgende keer als jullie een ritje gaan maken allemaal eens op letten
in mijn geval een cx500e van 1984
alvast bedankt ps: iemand met mooie tank?
groeten Pat.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juni 2010 22:24 
Rijdt ie nu achteruit?? Leuk taaltje dat Vlaams.....

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juni 2010 22:33 
Dat verschil in opwarmen lijkt mij niet normaal.

Bij mij warmde de linkse cilinder sneller op dan de rechtse. Dat kwam doordat de rechtse bougie niet goed meer was. Nieuwe bougies erin en nu warmen beide helften ongeveer tegelijk op.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 juni 2010 09:02 
@klopt Jimmi!
@Pat, doe er nieuwe kaarsen is en kijk dan nog eens naar het temp.verschil.
je kan ook wat remmenreiniger op de uitlaatbochten spuiten als de motor op temp is. dan zie je meteen aan het verdampen of li. en re. even heet zijn.
succes, theoj.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 juni 2010 12:01 
Je mag er van uit gaan dat een 500 werkt op twee keer 250 cc aan beide kanten die ook even hard aan het werk zijn. Dus wordt één kant eerder warm, dan wil het eigenlijk zeggen dat de ander kant lui is en dus niet voor de volle 250 cc werk verricht.
Ik zelf pak de uitlaten even vast na het starten, en dan weet ik of beide cilinders mee komen of juist niet. Let op, uitlaten zijn snel heet, en vingers verbranden da ook erg snel.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pat
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 juni 2010 12:26 
dan zou het ook aan mijn carburatie liggen.
ben bij de linkse een beetje snel te werk gegaan.

Schrijver pat
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 juni 2010 12:34 
ja Henk die woordspelingen zijn soms om te gieren(lachen),ook bij jullie.
maar ik doe mijn best

azek int aantwaarpes ont tippe zen zoude der ni feel vanverston denk.

of zou men motor volledig vierkant draaien

bedankt om de snelle reacties!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 juni 2010 13:04 
Ach sinds wij hier in Nederland K3 hebben, is Vlaams ons niet vreemd Voor de ouderen onder ons: K3 is een Belgisch bandje met drie meiden, die zich richten op kinderen én hun vaders

Zo en nu trek ik me even terug op kot, om den voetbal match te kèkn
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver pat
Gast 
#9 | Geplaatst: 19 juni 2010 13:25 
haha dat is waar dat van de "vaders" vooral de Nederlandse een mooie meid!

Schrijver theojansen
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 juni 2010 14:20 
@ marco, daarom gebruik ik remmenreiniger!!
nooit verbrande handjes.
theoj

Schrijver pat
Gast 
#11 | Geplaatst: 19 juni 2010 20:32 
Probleem opgelost!!
het waren toch niet de gloei kaarsen.
had ze even verwisseld en had het zelfde resultaat.
Toch merkte ik een klein kleurverschil.
linkse carburator opengemaakt en ja een vuiltje!zo is dit probleem weer van de baan oef.
wel erger MIJN TANK LEKT! doorgeroest waar ik al bang voor was.
bedankt voor het denk werk jongens!

Schrijver pat
Gast 
#12 | Geplaatst: 19 juni 2010 20:37 
bij koude start direct handen op de uitlaten!

En je voelt het binnen de 20sec of er een temperatuur verschil is.
direct terug stilleggen (zo moet je niet aan een hete motor werken.

Schrijver edward
Gast 
#13 | Geplaatst: 24 juni 2010 13:02 
Ik wou het nog zeggen...misschien een vuiltje in de carbs....

En als ex-Brabander versta en lees ik het Antwerpse nog best aardig.

Greetz
Edward

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 warmte verschil op cilinderkoppen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven