Het blijft altijd wat met die oude Honda's....
Vanmorgen zijn Theo en ik samen een beetje bezig geweest met voorbereidende werkzaamheden aan de Rode Rakker, in verband met het waterpompseal en olie keering verbangen in het achterdeksel.
Nou ja, voorbereiding. Samen hadden we in 1 uur het blok eronder uit, en even later open ook. Een uitvoeriger verslag volgt, als alles weer in elkaar zit.
Maar twee zaken wilde ik jullie toch al even laten zien.
Bij het loshalen van de stekkers onder het zadel kwamen we dit tegen.
Gedeeltelijk gesmolten stekkers, en zwaar gecorrodeerde aansluitingen. Dit is de aansluitng van de dynamo naar de gelijkrichter. Hier komt een flink vermogen over te staan.
Toen de waterpomp eraf was was de schade aan de waterpompseal al te zien: Stukjes rubber en andere troep
in de seal.
Daaronder zat, tussen seal en keramische keerring, zoveel troep en vuil dat het bekende lekgaatje helemaal verstopt was, en niet eens meer zichtbaar.
Maandag gaat we verder.
Harmony,
Hans.
( dinsdag al weer rijden ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken