Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

staalflex of stalenremleiding

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 juni 2010 23:50 
Ik heb al vaak gehoord dat het goed is om de remleiding te vervangen voor staalflex. (weet ook wat de meerwaarde er van is)
Ik wil de mijne voor vertrek naar spanje ook vervangen dit i.v.m. uitdrogen in de spaanse zon.
Nu is staalflex nog al aan de prijs en heb ik bij roukema het volgende gevonden. URL
Is dit het zelfde als staalflex, of beter. moet ik hier nog van alles bij kopen om het te kunnen gebruiken?????
Wie maakt me (nog) wijzer.

Adiõs pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2010 00:17 
Hoi Pjotter,
Om het compleet te maken heb je nog aansluitnippels nodig zodat je deze met de banjobouten vast kunt zetten aan het hoofdremcilinder, verdeelstuk en de remcilinder.
In Nederland mag dit (officieel) niet meer gebruikt worden omdat de kans bestaat dat de aansluiting slang/nippel niet goed zit en kan gaan lekken -> weg remdruk!
en mogen er alleen geklonken leidingen gebruikt worden.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Dre67
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 juni 2010 07:25 
En afgezien van bovenstaande.
Je kan ongeveer € 17,50 per nippel rekenen.
Voor een dubbele schijf komt dat op 6 x € 17,50 = € 105,- plus dan nog 3 meter kabel a € 14,50 zit je bij elkaar al weer op € 148,50.
Kan je net zo goed een geklonken set bestellen.
Kan je met een beetje geluk nog gedkoper uit zijn.

Groet,

Dré

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2010 08:23 
Ik weet niet hoe het remsysteem is uigevoerd maar er zit ook een bewegende stukjes in .ook met een stalenleiding of een stukje plastic slang
Hoe wil je dat oplosen o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 juni 2010 09:38 
Ik heb ze laatst hier besteld.
www.motorbazaar.nl
Perfecte en snelle levering.
Inclusief RVS banjobouten.
Leiding en banjo's in kleur.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 juni 2010 14:27 
Bedankt voor alle info en mee denken. Ik ga denk ik maar een gewone remleiding halen voorlopig. (niet iedereen heeft het even breed)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 21 juni 2010 14:33 
ik heb de hele boel door marco erop laten zetten, motor stond toen toch daar... alles in een prijs meteen. en rij nogsteeds rond

groetjes werner (ja kan ook nog remmen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 juni 2010 14:47 
Wat jij gevonden hebt werkt. Wat erbij komt zijn idd de banjoos plus bouten met koperen ringen. Ik heb dezelfde ook op mijn diversion door noodzaak. Ik heb 2 leidingen rechtstreeks naar elke rem.
Een bout over de slang en het vlechtwerk vrij maken van de slang. Dan het ringetje op de slang plaatsen. Nu de banjo is de slang steken en de bout zo strak mogelijk aandraaien om lekken te voorkomen en klaar. Voor elk uiteinde herhalen.
Ikzelf geef de voorkeur aan HEL remleidingen.

Cosmar (duiveltje)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 juni 2010 17:09 
Staalflex of stalen leiding, hoe je het noemt, is ordinaire harde kunstof leiding voor zien van een rvs kousje, stalen leidingen komen alleen voor op plekken, waar de boel niet hoeft te bewegen( auto, of bij de oude Honda 4 cilinders, het laatste deel), ik heb op mijn CX nog gewoon de harde kunstof leidingen zonder manteltje.

Over het niet mogen gebruiken van knelbanjo,s lust ik er nog wel een paar, officieel mag je helemaal nix aan je motor veranderen, wat buiten de typegoedkeuring gaat.

B.v.± windschermpje, ander stuur, andere bougie,s, bredere band enz. enz.

Paul

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#10 | Geplaatst: 25 juni 2010 16:05 
dus 1 sleutelhanger eraan hangen mag dan ook niet? is maar geod dat ik er niet 1 heb aangehangen...

groetjes werner (spoor niet, door de warmte)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 staalflex of stalenremleiding

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven