Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

White wire fix

Schrijver Martien
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 juni 2010 21:47 
Hoi,

Lang geleden op deze site geweest maar weer terug. Na 3 jaar stil te hebben gestaan mijn CX500 uit het stof gehaald en een na een nieuwe accu starten lopen. De toeren wil echter niet boven de 5000rpm komen waarschijnlijk de stator of CDI lees ik overal. Ook kom is de z.g. WHITE WIRE FIX tegen. Kan iemand mij vertellen welke draadjes ik moet hebben, de site van Rob Davis bevat deze informatie hellaas niet meer.

Martien

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 juni 2010 21:52 
heb dit gezien wanneer je het niet moet doen, anders kan het best : However, don't do a "blue wire fix" as the 100+ volts from the high circuit will damage the CDI unit if that much voltage is fed down the low (white) line.

I didn't see the other line that said

If the voltages are down so much that the blue level is not much more than the white level, you can even do a blue wire fix - i.e. disconnect the white wire and patch the blue wire to both inputs to the CDI unit. HOWEVER don't do this if the blue voltages are normal as the extra power will damage the system.
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Martien
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2010 17:22 
Raar maar gelukkig waar

Vandaag weer met de motor naar 't werk en alles werkt weer zoals altijd dus boven de 5000rpm geen probleem.
Ik denk dat de reden mss wel is geweest dat ik dinsdag circa 8 km met een gangetje van 35 km/uur in de 5e versnelling heb gereden tussen de file door terwijl het erg warm was. Eenmaal van de snelweg af is het circa 6 km naar huis toe en gedurende die afstand had ik het probleem dat de motor niet boven de 5000rpm kwam maar zoals vermeld nu werkt alles weer als vanouds

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2010 22:03 
Nu helaas de site van Rob Davis uit de CX lucht is heb ik de vrijheid genomen om mijn gedachten over de White Wire Fix diogitaal vast te leggen in het technische gedeelte van mijn motorlogboek onder de naam White Wire Fix

Veel plezier ermee.

Harmony,
Hans.
( toch jammer van Rob Davis's site )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 White wire fix

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven