Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Vraagjes uit het noorden ivm band en filter

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juli 2010 15:37 
Zoals sommige misschien wel weten ben ik op een 4 maand lange rondtrip door noord-europa. Nu heb ik vooraan nieuw rubber laten monteren maar het lijkt wel alsof de band niet helemaal recht is. Dit maakt dat hij rond de 70 en 140 km/h naar links en rechts gaat wiebelen.

Zou het kunnen dat het om een fabricage fout gaat ? heeft iemand dit nog al gehad ? of moet ik m'n lagers maar eens nakijken? (ik heb even gevoeld bij het demonteren aan de lagers en voelde niet direct enorme speling). Het lijkt alsof m'n velg ook recht is en de remmen lopen niet aan wat ik wel zou verwachten als het de lagers zouden zijn.

Een 2de vraagje ik heb nood aan verse olie en een filter maar nu is er in de stad waar ik nu zit enkel een Yamaha dealer. Weet iemand of er een filter zou passen ?

Groet Bastiaan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2010 15:57 
Bastiaan controlleers een de druk in je voor en achterband en doe daar eens 0,2 baar ekstra in
voor 2 bar plus 0,2 bar is 2,2 bar -achter 2.5 bar plus 0,2 bar is 2,7 bar
Hoeveel kilometer zit het olie filter er op zoals jij lange afstaanden maakt hoef je niet zo gouw het filter te vernieuwen en bij de tegen woordige olie kan je ook heel veel kilometers mee rijden
Veel groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2010 16:21 
Tja, dat wiebelen. Je zou eens kunnen kijken of de band wel in de juiste draai-richting is gemonteerd.
Dat kan een hoop uitmaken.

Wat de olie betreft: bijvullen, en verder niet al te veel zorgen maken over het filter.

Succes met de verdere tocht.

Harmony,
Hans.
( droomt er nog steeds van, een lange tocht .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Gast 
#4 | Geplaatst: 1 juli 2010 18:47 
ik zit nu aan 9000 km, sinds de olie en filter is vervangen. De band is in goede draairichting maar ik zal eens wat met de druk spelen misschien moet hij zich nog wat 'zetten'.

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juli 2010 20:22 
zoals geschreven, bandendruk en olie op peil houden en je komt vanzelf thuis, waar zit je nu ??

Gr Theo.
theo cx ds

Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2010 00:55 
in rovaniemi, finland. De thuisstad van de kerstman. Ik wacht hier op de achterband om dan verder zuidwaarts te keren..

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vraagjes uit het noorden ivm band en filter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven