Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kleppen stellen....

Schrijver Dude57
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juli 2010 20:05 
Hallo ,

Ik heb vanavond kleppen gestelt en klepdekselpakkingen vernieuwd.
Opzich niks bijzonders ,maar nou zie ik een oliespoor buitenkant koppakking.
Zowel links als rechts.
Is het soms de oliering in het midden van de klepdeksel ? Waar het bougiegat zit ?
De koppakking kan er toch zomaar niet uit liggen ?

Grt Han (Dude57 )

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2010 20:09 
Dat moet haast wel hetzelfde probleem zijn als wat ik ook had. Ik had nieuwe keerringen om het bougiegat en klepdekselpakkingen gekocht en gemonteerd. Daarna ging het lekken. De lekkage kwam L+R vanuit dat ronde gaatje aan de buitenzijde v/d cylinders. Bleek de oorzaak te liggen in het feit dat beide onderdelen van een ander merk waren, dus van verschillende dikte. Wanneer je beide van hetzelfde merk koopt, zal het niet lekken......
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2010 20:28 
Er is door mij al dikwijls voor gewaarschuw
maar ja het kan iedereen gebeuren
Aldoende leert men om voor je begint eens wat meer te lezen bij
Op de Site over de CX
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 juli 2010 13:42 
Ik had ook een lekkage bij één kleppendeksel/bouiegat.
Het verhaal en tips van JiMi en OJ gelezen en beiden vervangen(origineel HONDA trouwens) ivm eventuele verschil in diktes.
De man waar ik het besteld had, beaamde dit ook.

Overigens geen lekkage meer

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 juli 2010 14:08 
Hey han,

hetzelfde had ik 4 dagen terug ook.
is idd de binnenste ring rondom bougiegat.
in mijn geval was de binnenste pakking niet geleverd(saito) en heb ik gewoon met oude nogmaals geprobeerd, geen succes dus.

gewoon bij bijv. cmsnl pakking bestellen en t is klaar.

(in mijn geval geeft het geen problemen dat het twee verschillende merken zijn, maar is misschien meer geluk dan wijsheid zal er de volgende keer om denken!)

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juli 2010 14:20 | Aangepast door: Peter1 
Ikzelf heb geen goede ervaringen met CMSNL, en deze pakkingen zijn bij de lokale motorboer(wel even oem# meenemen...is makkelijk (deze zijn dan makkelijk te vinden op CMSNL).
Ik wil niet spammen, maar japarts, roukama en fourdeel hebben mijn voorkeur qua internetbestellingen doen.
Met de laatste 2 heb ik ook persoonlijk contact ivm bestellingen en dat verloopt ook prima.

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juli 2010 21:31 
Tsjah,
zo heb ik weer slechte ervaring met roukama, verkeerde producten sturen zelfs na telefonisch overleg en het vervolgens niet terugnemen.. tot twee keer toe..

cmsnl is met (veel dingen) duurder, maar het past goed en word snel geleverd fourdeel ken ik nog niet

maar goed plaatselijke motorboer is natuurlijk altijd het prettigst.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 juli 2010 22:08 | Aangepast door: JiMi 
Waar haalt een plaatselijke motorboer CX-onderdelen vandaan? Heeft de importeur van Honda in Nederland het CX spul allemaal nog op voorraad?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#9 | Geplaatst: 3 juli 2010 06:10 
Bij de HONDA-dealer. Het meeste is nog gewoon voorradig.
Een zaak zoals ROUKAMA heeft soms ook 'eigenmerk'-spul.

@Arcath: ja dat is minder.
Zo hebben wij soms ook besteld bij MOTOZOOM, en het is altijd netjes afgehandeld/bezorgd e.d. Ondanks dat velen over deze klagen en vaak LOUIS.DE opperen.
Onlangs heeft mijn vrouw voor haar motor bij OPTITUNE iets besteld, maar daar is het contact met de eigenaar, Jasper, perfect gegaan. Mede omdat deze man zelf weet heeft van de spullen die hij verkoopt en deze heeft ook waar gemaakt wat hij voor de opstart van zijn bedrijf heeft gezegd: goede klantenservice bieden en onderdelen tegen een goede prijs.
Maar voor zover ik weet levert hij niet echt merkgebonden spul(pakkingen e.d.), maar daar is zijn bedrijfsnaam ook na

Schrijver Dre67
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 juli 2010 06:53 
Hey Dude57,
Iets meer de site door lezen.
Dan was je dit niet gebeurt.
Maar weer wat geleerd, JiMi weet er ondertussen ook alles van.

Groet,

Dré

Die druk is met een Suzukwel ding.
Kwam aan waaien en vroeg om aandacht.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 juli 2010 00:17 
undefined:
Waar haalt een plaatselijke motorboer CX-onderdelen vandaan? Heeft de importeur van Honda in Nederland het CX spul allemaal nog op voorraad?

Bij Honda Belgie, daar is het centrale magazijn voor de lokale motorboeren tot aan motoprut aan toe. Ik bestel elke week onderdelen en mijn maat heeft een motorzaak

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kleppen stellen....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven