Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

20 kw bochten

 
Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 juli 2010 01:37 
wie kan hier wat meer over vertellen?
van de cx en gl zijn zowel 50pk als 27pk versies.

er zijn carbs, en uitlaatbochten die verschillen..

maar is beide nodig om daadwerkelijk onder de 25 kw te zitten? of zijn het twee (los van elkaar staande) methoden?

het lijkt mij namelijk vreemd om op twee plaatsen een motor te gaan "kneipen"

en anders een andere vraag, zijn de inlaat van een cx500b 1980 en gl500D 1983 gelijk? want dan zou ik de ringen van mijn silverwing kunnen kopiëren..

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 8 juli 2010 08:30 
hoi arcath,

ik heb toen ik 18 was mijn rijbewijs in duitsland gehaald toen wij daar woonde, mijn pa was beroeps-millitais. en toen kende ze daar nog licht en zwaar motorrijbewijs. bij mij waren op een motorzaak alleen maar in de uitlaatbocht een ring ingelast meer niet..

groetjes werner (weet pas sinds kort dat ik dat in duitsland eigenlijk ook op de papieren had moeten aanpassen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Dre67
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 juli 2010 12:50 
De motor word idd op twee plaatsen geknepen.
Dus in de bochten en de carbs.
Dit moet je dus niet gaan uitwiselen met een 50 pk motor, kost je gelijk vermogen.

De spruitstukken van een gl en een cx zijn niet het zelfde.
Nu weet ik niet welke ringen je bedoeld.
Maar de spruitstukken hebben een andere hoek ten opzichte van elkaar en de afstand tussen carbs en blok is anders.
Als je de klemringen bedoeld of de dichtings ringen zou je die gewoon eens op moeten meten.

Groet,

Dré

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 juli 2010 14:51 
Op de 25 kW versie staat in de bochten 25kW ingestanst.
In Dld zijn bij die versie ook de carbs aangepast; het lijkt mij dat als je in NL alleen de bochten monteert, je het vermogen al voldoende knijpt op de 25 kW te halen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 juli 2010 22:01 
Blijkbaar heeft Arcath ook een set "knijp"ringen die achter de carbs geïnstalleerd worden om het vermogen terug te brengen. Zulke kits zijn ook in Duitsland bekend, wat de RDW er van vindt als je ze zelf maakt weet ik niet.

Maar on de vraag te beantwoorden : de inlaat kant van de cylinderkoppen op de CX en de GL zijn gelijk.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 juli 2010 22:48 | Aangepast door: Arcath 
oke mischien ben ik wel niet helemaal duidelijk.

ik rijd een jaar silverwing, op 25kw doormiddel van ringen met gereduceerde doorlaat tussen luchtfilter en carbs.(idd uit duitsland afkomstig, voorzien van TüV certificaat op frame nummer en kenteken)

nu heb ik een cx 500b gekocht op vol vermogen, met partij onderdelen erbij waaronder 20kw uitlaatbochten(bochten met 20 kw er in gestanst en idd ringen erin gelast.

mijn vraag is eigenlijk:
zijn alleen de bochten voldoende om onder de 25kw te komen, of zijn de andere carbs ook nodig?
Bedankt voor de reacties alvast!

Remco
(nog een jaar 25 kw, maar zonde om de "waterfiets" (blauwe cx) zo lang te laten stil staan)

PS: het op papieren aanpassen is in nl niet mogelijk, daarvoor is een 2e type goedkeuring nodig dit bestaat in Duitsland al langer, in NL slechts sinds 1997.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 8 juli 2010 23:03 
nou hans,
bij mij hadden ze in duitsland alleen die ringen in de uitlaatbochten gelast, want ik heb ze toen nog opgebeld toen ik weer in nederland woonde (nog voordat ze hier een licht rijbewijs in het leven riepen) en toen zeiden ze van die motorzaak alleen dat..

en arcath,
ik heb gehoord dat het verplicht op het kenteken vermeld moet staan?

groetjes werner (verder geen verstand wat er allemaal veranderd moet worden?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 juli 2010 23:24 
Klopt als een bus, oficieel moet het op kenteken.

dit is alleen niet mogelijk:P vandaar dat RDW aanbied gratis kenteken aan te passen:P

fabrikanten mogen pas goedkeuring geven vanaf bouwjaar 97. dat is dus het hele probleem bij het 25kw rijden in nl.

iets minder oficieel is het rijden met testbankuitdraai als bewijs, dit word gedoogd door politie en verzekeringen

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 juli 2010 23:26 
maar goed komt er dus op neer dat ik de 20kw bochten kan monteren, en dan een vermogensuitdraai moet laten maken om het zeker te weten.

dan weet ik eerst genoeg bedankt voor de reacties iig

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 20 kw bochten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven