Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Achterbrug verwijderen

Schrijver Stan
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 juli 2010 14:27 
Hallo

Ik probeer de achterbrug van mijn cx500c te vervangen maar hij blijft vastzitten aan de rechterkant. Weet iemand hoe ik die los moet krijgen?

Bvd

Stan

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 juli 2010 14:48 
klikerdeklik: http://www.pixum.nl/viewalbum/id/2592359 en zoek maar eens na op dit topic,

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juli 2010 15:31 
je haalt je wiel eraf, vering eraf, alles dat aan je brug zit eraf, aan de linker en rechterkant in je frame heb je een dop met eronder een inbus die draai je los en dan haal je de as die erin zit eruit. dan haal je achterop je blok het stofrubber naar achter en draai je de bout los die je ziet en trek je de cardanas los van de uitgaande as op je blok.
nu moet je de brug er zonder problemen uit kunnen halen (wd40 en een rubberen hamer kan voor sommige plekken handig zijn)

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 juli 2010 16:38 
Hier nog wat fotografische ondersteuning:
KLIK.

Is niet van de C, maar gewoon Z/A/B, maar er zal wel niet veel verschil tussen zitten.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Stan
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 juli 2010 17:03 
Zit alleen aan de linkerkant een steekas die je los kan draaien. rechts zit er wel een dop maar die zit denk ik geperst.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 juli 2010 17:26 | Aangepast door: Hansv 
Volgens mij kun je alleen aan de linkerkant de grote moer losdraaien, en daarna de inbus tap die daar zit, en zit de brug aan de rechterkant in een bus. Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar dat is wat ik nog van de brug-vervanging bij mijn CX500(z) weet.
De rechterkant ging wat moeilijk los, maar met zachte aandrang van een grote schroevendraaier kletterde de oude brug snel genoeg op de grond.

Het inleggen van de nieuwe brug heb ik met zorg en veel voorzichtigheid gedaan. Je mag die grote inbus moer niet te ver naar binnen draaien !!!!

Harmony,
Hans.
( die het te warm vind om te sleutelen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 juli 2010 17:43 
aan 1 kant zat volgens mij (is al een tijd geleden dat ik een 8terbrug eruit heb gehaald) een dop die in je frame in een bus valt, dus je moet de brug eronderuit draaien.
suc6
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 juli 2010 18:36 
De brug is aan de rechterkant stevig in het lager geladen. Als alles los is dan kan je met een beetje heen en weer halen met enige kracht de achterbrug los krijgen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterbrug verwijderen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven