Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

cx 500c vooraan verlagen?

Schrijver wannes sips
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2010 13:52 
Daar m'n vrouwtje nogal klein is heb ik achteraan de schokbrekers +/- 10 cm verlaagd, vooraan heb ik de voorpoten tot tegen het stuur gebracht.
Spijtig genoeg is de motor nog steeds een 7 cm te hoog om confortabel te rijden. Heeft iemand enige ervaring met verlagen van de cx500c? vooral vooraan. Graag zou ik dat dan vernemen zodat ik dat ook kan doen.
Mvg
Wannes.
hier graag antwoorden aub amadeushof@telenet.be

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2010 17:11 
hoi wannes,

heb wel eens gehoord dat je de voorvorkpoten ook lager vast kunt zetten aan je stuur? maar hoe dat rijd, geen idee

groetjes werner (moet je ook de zijstandaart inkorten?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2010 17:57 
Hoi wannes,

Ik weet niet in hoeverre je de poten kleiner krijgt door het plaatsen van andere veren in het binnen werk.

Maar aangezien je al tegen het stuur aan zit moet je mischien kijken naar een andere voorvork. Let daarbij wel op dat de vorken vergenoeg uit elkaar staan en houd rekening ermee dat je kilometer teller er naast zit met je snelheid.
Iets anders radikaal is kijken hoever je vork omhoog kan zonder tegen de onderplaat te komen. en dan plaats je clip ons aan de voorvork. clipons hebben voldoende plaats om alles aan te bevestigen.

het zal puzelen worden om iets geschikts te vinden.
Wat je tot nu toe geprobeert hebt is zo een beetje het enige advies dat je terug zult vinden.

Cosmar (al eens iets verlaagd maar nog nooit zo ver.)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Znoek
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2010 19:00 
Kleiner wieltje?

Schrijver Michel 2
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 juli 2010 02:57 
Zij wieltjes???

Ik heb zelf de korten binnen veer afgeslepen dat scheelt 5 cm of dat veilig en comfortabel is weet ik niet. Wat ook veel gedaan word is het zadel verlagen.dat kan ook ongeveer 7 cm schelen. maar daar moet je een mannetje voor vinden die dat weer mooi kan bekleden.

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2010 06:59 
Een kennis van mij kan je zadel wel opnieuw aanpassen/bekleden.
Deze doet dat hobbymatig.
Als de afstand naar Nederland(Boxtel) te overbruggen is, kan ik je wel met hem in contact brengen.
Eventueel ook via de post aftehandelen natuurlijk, maar dat kan je met hem of zijn dochter bespreken

Schrijver wannes sips
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 juli 2010 07:54 
Hallo, allemaal dank om de snelle reactie. Ik heb nog rezerve onderdelen liggen en ga daar eens mee uittesten. Enige verbetering zal ik zeker laten horen.
Wannes

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 juli 2010 12:22 
Een ander stuur zodat je de poten nog verder omhoog kan laten komen. Ik heb zo'n stuur erop, maar ik heb mijn moto niet zo laag gezet. Maar ik zou het wel kunnen als ik wou.
Waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver wannes sips
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 juli 2010 12:28 
Hallo Daniel,
Heb je enig idee waar ik dergelijk stuur kan aankopen?
Mag gerust bij u in de buurt zijn, het noorden is toch niet zo ver af. +/- 45 min.
Grts wannes

Schrijver wannes sips
Gast 
#10 | Geplaatst: 12 juli 2010 12:30 
Hoi daniel,
Kan je misschien eens een foto doorsturen?

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 12 juli 2010 12:47 
Wannes,hoe zit het onderhand met de grondspeling in een bocht?
een foto zal alles wel duidelijk maken.
theoj

Schrijver wannes sips
Gast 
#12 | Geplaatst: 12 juli 2010 13:08 
Geen probleemen.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 12 juli 2010 13:40 
Oeps, bij het maken van de foto's werd mij duidelijk dat het toch net niet kan. Stuur zit zowiezo enkele mm in de weg van de poten...
Ik vind het wel vreemd dat je de moto vooraan zo laag wil, achteraan heeft toch veel meer nut?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver wannes sips
Gast 
#14 | Geplaatst: 12 juli 2010 13:45 
Ik denk dat we best naar een andere motor zoeken waar ze wel met haar voeten aan de grond kan.

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 13 juli 2010 20:43 
zijn de poten van een E niet korter ??

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx 500c vooraan verlagen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven