Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Kom niet uit het bedradingsschema

Schrijver Rinse
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 juli 2010 14:18 
Hallo Vrienden,

Ik heb bedradingsschema gedownload en geprint voor mijn CX500c alles doet het behalve mijn knippers. Nu ben ik naarstig op zoek waar het relais zit en of ik alles wel goed heb aangesloten. ook heb ik het gevoel dat ik enkele kabels mis. De achterste knipper doen het wel alleen die blijven branden. De voorste doen het niet. Ik heb het aangesloten op de blauwe draad en de oranje draad. Hij heeft massa genoeg. Ook kan ik de kabels niet vinden voor de Running lights.

Ik hoor graag van jullie.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juli 2010 14:25 
bel me zo even.
06 58842273

En kijk onder tussen op de verhalen die ik geschreven heb over de knipperlichten. Wie weet zit daar nog wat extra info in wat je nodig hebt

Mocht je bellen, ik sta nu in eenboekenzaak, en daar hebbenklanten voorrang
Dus, je moet soms even wachten,
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juli 2010 14:31 
hier nog even de linkjes.
URL

en
URL

Wie weet kun je daar al wel wat mee.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 juli 2010 14:42 
Bij het standaard knipperlicht relais blijft, als 1 van de twee lampjes het niet doet, het andere knipperlicht gewoon aan staan. Dus controleer het voorste lampje. En vooral ook de massa aansluiting van de voorste knippers.!!

Zat bij een "C" het knipperding niet achter het zijdeksel?

Harmony,
Hans.
( die het, net als een knipperlicht, soms wel - soms niet weet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 juli 2010 15:00 
in de koplamp zit een verbinding naar het controlelampje EN naar de desbetreffende knipper, heb je die wel goed aangesloten?

@Hansv, klopt, het knipperrelais zit achter het re. zijdeksel!

succes. theoj

Schrijver Rinse
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 juli 2010 18:31 
Ik zal het allemaal eens nakijken. Kan even niet bellen wegns het zitten op mijn werk. Maar de links ga ik goed doorlezen en toch nog eens kijken of de massa dan goed is. Heb de knippers idd aangesloten volgens het bedradings schema maar misschien toch niet. EEn multimeter geeft waarschijnlijk de oplossing. De voorste knippers hebben 2 draden. Is er 1 voor de massa of gewoon voor de runninglights?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 juli 2010 23:03 
Rinse,

Groen is (meestal) massa, lichtblauw en oranje zijn de kleuren voor rechts en links. Op sommige amerikaanse modellen is rood-wit gestreept gebruikt voor de massa aansluiting van de voorste knippelichten.

Oranje-wit geblokt en lichtblauw-wit geblokt zouden van de "running lights" moeten zijn.

De 'running lights' zitten op de Amerikaanse modellen, en volgens mij niet op de europeese.

Kijk voor het amerikaanse schema van de CX500c bij Techniek >> Hulpmiddelen >> bedradingsschema (download).

Harmony,
Hans.
( die soms het licht ziet )

Schrijver Rinse
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 juli 2010 00:39 
Ja dat bedradingsschema heb ik idd ook uitgeprint. Maar op de knippers zelf zitten 2 aansluitingen een zwarte draad en zwarte draad met witte lijn. Groen is massa mooi dat dacht ik zelf ook al. Achterste knippers hebben maar 1 draad vandaar dat ik dacht dat voor 1 van de running lights moest zijn. Ik kan me vergissen natuurlijk

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 juli 2010 10:27 | Aangepast door: Hansv 
Misschien toch handig om te weten of je nu wel of niet een model hebt waar (eventueel later) die "running lights" zijn ingebouwd.

Kijk in de fitting, of naar het lampje wat je eruit haalt. 1 contact is geen running light, twee contacten is wel running light. Massa loopt via de zijkant.

Harmony,
Hans.
( met zoveel licht mogelijkheden wordt het me een beetje duister )

Schrijver Rinse
Gast 
#10 | Geplaatst: 25 juli 2010 15:14 
Hallo Iedereen,

Bedankt voor de hulp de knippers doen eht weer!

Nog even en de motor kan de weg weer op na 4 jaar stil staan!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 juli 2010 22:54 | Aangepast door: Hansv 
Fijn dat de knippers weer knipperen.

Maarre....

Wat was het nou?

Harmony,
Hans.
( wil graag het naadje van het knipperlicht weten )

Schrijver Rinse
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 juli 2010 07:51 
Hey Hans,

Ik denk dat het een massaprobleem was. Heb namelijk de hele motor Matzwart gespoten en denk dat er daarom geen goede massa was.

Mvg,

Rinse

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kom niet uit het bedradingsschema

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven