Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Wat doe ik verkeerd ???

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 juli 2010 22:47 
Verleden week mijn carbs eraf gehaald en schoongemaakt. ( zou eerder al een motorzaak voor mij gedaan hebben voor de prijs van 225 pleuro, maar niet dus ). Kom ik er achter dat de membramen beide gaatjes vertonen en volgens mij hoort dat niet. Dus ik bestel 2 nieuwe, compleet met veertjes en 2 kleine O ringentjes. Vanmiddag het spul uit elkaar gehaald en vernieuwd. Starten en lopen maar niet zo "lekker" als voorheen. Rondje gaan rijden en........motor staat af en is niet meer aan de praat te krijgen. Bougies eruit beide zijn droog en vonken !. Even gestart zonder bougies, bougies erin starten en lopen. Motor uitgezet opnieuw proberen te starten ...... niet dus. Carburateurs er weer af alles schoon gemaakt, sproeiers etc. membramen gecontroleerd o ringentjes gecheckt. Alles er weer op gezet starten en lopen. Motor uitgezet ........... niet meer aan de gang te krijgen. !!!!!!!!!

Wat doe ik nou fout .......... behalve dan dat je het wellicht een ander zou moeten laten doen ?

Iemand een suggestie ?

Alvast bedankt.

Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 juli 2010 07:14 
225euro!!!???!!!

Mijn lokale motorboer doet het voor ±100euro inclusief revisiesetje(carbs. los aanleveren), dus ik vind dat wel erg veel

En verders: sorry ik heb op dit moment geen idee waarom ie niet wilt starten ....

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 juli 2010 11:01 
Hoort er aan de kant waar het veertje zit van het membraam benzine te komen ? Die kant is namelijk nat.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 juli 2010 13:28 
nee luc, het is een luchtafsluitmembraam!
heb je het handboek PETERS?
lees hoofdstuk 3 over het brandstofsysteem van de cx, daar staat genoeg in over de carburarteurs.
(schijnbaar heb je iets verkeerd gemonteerd of zo, maar vanaf hier lastig te zien.)
groet, theoj

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 juli 2010 16:52 
Thx Theo, je ziet ik heb de motor toch gehouden Ja dat handboek heb ik er ook naast gehad. Heb de carburatuers nu inmiddels 10 keer uit en in elkaar gezet maar kan niet ontdekken wat er fout gegaan zou kunnen zijn.

Waardoor is het mogelijk dat er benzine aan die kant van de membraam staat. IK kan het antwoord daarop niet in het handboek ontdekken.

Daarnaast zitten er in de carburateur 2 sproeiers, aan iedere zijde van de met een plug afgedekte luchtsproeier, op de ene staat 112 en de andere 78. Kun jij mij vertellen welke van de twee de hoofdsproeier is die 112 of 78. ??

Heb vanmiddag de oude membramen terug gezet maar het resultaat is hetzelfde. In het begin wel starten, maar na uitzetten nooit meer. Tenzij hij langere tijd heeft stilgestaan zoals vannacht. Dan wil hij wel aanslaan maar dan moet de choke erbij gebruikt worden.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 juli 2010 22:00 
de 112 is de hoofdsproeier, d.w.z. hier 'prikt' de gasnaald van de bovenkant in.
ik begrijp niet goed wat je fout kan doen.
alle sproeiers passen maar op een plek in de carb's. is het rubbertje op de luchtsproeier nog goed passend?? heb je alle kanalen in de carb's goed doorgeblazen?
wat nog wel eens gebeurd is dat je het koperen busje aan de 'gasnaald kant' v/d hoofdsproirer kwijt bent geraakt. het kan eruit vallen zonder dat je er erg in hebt!!
waar woon je eigelijk, kom anders eens langs met de carb's.
laatste vraag: heb je aan de synchronisatie gezeten? als die goed fout is start de motor maar op een cylinder en loopt niet goed.
groet, theo.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 juli 2010 01:18 
Alweer bedankt.
De sproeiers zitten dus goed in de carburateur. Heb vanavond de hele zaak weer uit elkaar gehad en alle kanalen goed door geblazen. De rubbertjes van de luchtsproeier zijn nog goed, en dat koperen busje zit gewoon op zijn plek. Ik had een vermoeden dat het bij de revisiesetje o ringen dikker waren dan de originele, waardoor de deksel het membraam niet goed kon afsluiten. Dus denk zet de oude er weer in ( tenslotte waren alleen de membramen stuk ). Aangezien ik beperkt ben in de ruimte moet ik dit alles buiten doen op een tafel met een stuk karton eronder. Ik loop even weg en een #@%@$### windvlaag rukt dat karton van tafel. Weg rubbertjes............. dus zit nu helemaal met de spreekwoordelijke jongeheer in het zand.

Ik woon in Nieuw Vennep ( bij Schiphol ) en ik weet niet waar jij woont maar maak graag van je aanbod gebruik langs te komen. Ik zal kijken hoe ik zo snel mogelijk aan nieuwe o ringen kom zodat het beesie weer aan het lopen komt. Als jij een adres weet voor die o ringen hoor ik dat graag.

Alvast bedankt weer.

Groeten Luc.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 juli 2010 13:03 
Luc, dat even langs komen wordt lastig, ik woon in bennekom, 100km van je vandaan.
die kleine o-ringen kan je bij mijn weten niet los kopen. alleen ineen setje met membranen.
bovendien zijn het nogal speciale ringen, met een platte kant!
ben je ze nu alle 4 kwijt, door die windvlaag? zelf heb ik alleen een set complete carburateurs voor reserve en die wil ik het liefst compleet houden.
effe gezocht: eentje heb ik er nog liggen, daar heb je dan ook niks aan.
probeer via een oproep op het forum iemand bij je in de buurt aan die ringen te komen, misschien heb je geluk. anders wordt het een dure zaak voor je: weer nieuwe setjes membranen!
ik hoor wel weer wat je gaat doen!
groet, theoj

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 juli 2010 20:59 
Ik heb een set carburateurs van een 500e liggen misschien kan je die gebruiken

Schrijver theojansen
Gast 
#10 | Geplaatst: 26 juli 2010 21:21 
willem: de luchtfilteraansluiting past niet en ik weet niet of dat onder het frame gaat passen. de carb's staan veel dichter bij elkaar dan bij een 'gewone cx500'.
jij woont in rotterdam toch, ook niet in de buurt van luc.
er moet toch wel iemand dichterbij wonen die effe kan helpen.!!
luc, doe een oproepje op het forum!
theoj

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 juli 2010 23:05 
Misschien dat het helpt....

Ik heb twee sets carburateurs op de plank liggen. Helaas weet ik van beiden niet hoe de werking is. Maar aan de andere kant woon ik wel weer dicht bij Bennekom.

Harmony,
Hans.
( wil best helpen, maar weet van carburateurs niet zo heel erg veel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 juli 2010 00:54 
Bedankt allmaal voor de reacties ik heb tot 23:30 uur gewerkt dus zie die nu . Ik heb iemand bij mij in de buurt gevonden die een complete set carburateurs heeft liggen. Die haal ik even op en dan kijken of die set wel werkt. Ik was er al bang voor dat die o ringen niet los te krijgen zijn maar dat betekend dan een nieuw setje bestellen, het is niet anders. Heb ik in ieder geval weer 2 membramen los liggen waarmee ik een ander wellicht zou kunnen helpen ( tenzij natuurlijk die van dat andere setje ook niet goed zijn).
Zodra ik wat meer weet laat ik me weer horen.
Vooralsnog iedereen dank voor de aangeboden hulp.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver theojansen
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 juli 2010 09:35 
prima Luc, zo proberen we iedereen, soms op afstand, te helpen.
succes en we horen graag hoe e.e.a. afloopt.
theoj

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 27 juli 2010 22:28 
Ik krijg het idee dat hij nu verzuipt.
En als je hem een poos laat staan zakt de benziene weg en kan je hem weer starten.

suc6 met zoeken.

Adiõs pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 28 juli 2010 00:19 
Zouden dan mijn bougies ook niet nat moeten zijn ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wat doe ik verkeerd ???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven