Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

navigatie op de motorfiets

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 aug. 2010 18:17 
Beste mensen,

Omdat wij geen dure TomTom rider wilde kopen en we gewoon onze TomTom XL op de motor wilde gebruiken hebben we het volgende gedaan, lees het hier:

http://www.vanengelenhoven.net/TomTom.htm

Veel leesplezier!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 aug. 2010 19:14 
Das mooi, die is goed.
Vooral dat strikje doet hem het.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 aug. 2010 20:51 
Geen gek idee dat mutsje!

zelf heb ik de digitalenavigatiemuts in een waterdicht tasje op de zekeringhouder van de gl500 en deze met twee klitterband banden om het stuur heen (heb geen kuip)

maar het zonlicht is en blijft wel vervelend!

leuk zo'n muts!:P

Schrijver Dinges
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 aug. 2010 21:12 
Fraai gedaan Erik! Maar hoe zit dat met de waterdichtheid van Tommie? Dat is ongeveer het enige waar ik een beetje benauwd voor ben tov de Rider versie.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 aug. 2010 22:49 
Handig bedacht Erik.
En omdat ik ook geen dure Rider of Garmin wil plak ik de zuignap van mijn XL gewoon op mijn scherm en die valt er tot nu toe niet af.
Heb wel het koortje vast mocht hij toch vallen.
Ach en dat zonlicht is wel eens lastig maar valt meestal wel mee maar dat mutsje heeft wel een meerwaarde.
Nat wordt hij niet achter het scherm en anders doe ik er een plastic zakje omheen.
En TYRE is een prima routeplanner voor Tomtom.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 aug. 2010 23:30 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb mijn TomTom, draaiend op een simpele Mio-PDA, met een fietsbeugel vastzitten aan het stuur, met een speciaal 'bakje' om de PDA in te hangen.

Maar Erik's oplossing is toch wel heel mooi........

Harmony,
Hans.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver antoon

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 aug. 2010 09:16 
Mijn tomtom is afgeschermt met de bodem van een melkpak zwart gespoten en klaar!
Gr.Antoon.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 7 aug. 2010 12:40 | Aangepast door: MAST 
Dit kan ook, de "so easy rider".
Voor ongeveer 25 (ex btw) te koop gezien.
[youtube=null]
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver vermecor
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 aug. 2010 21:14 
Bij Hein Gericke zijn ook enkele GPS tasjes te koop. Ik heb er een van het merk Streetline voor euro 14,95.
Deze kan op de van de tanktassen van dat merk worden bevestigd met een rits maar er zijn ook enkele andere mogelijkheden waaronder op het stuur.
Ik heb er geen goede foto van maar het tasje kan worden bekeken op de site www.hein-gericke.de pagina 234 van de catalogus.

Schrijver Peter1
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 aug. 2010 10:34 
Ik heb deze van HALFORDS icm met een goede accesoirestekker.
Maar idd, de zon/schittering is soms een hinderlijk punt.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 aug. 2010 02:02 | Aangepast door: pjotter 
Ik heb mijn garmin zo diep mogelijk weg gewerkt in mijn kuip waarbij ik gebruik gemaakt heb van 1 van de schroeven van het raam. helemaal onderin tegen het raam wordt hij niet nat.
Maar dit was voor het nederlandse klimaat. In Spanje zit hij open en bloot op mijn ténéré.

Adiõs pjot. (die toch liever in de zon rijd)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver mai

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2010 22:01 
Tja dat stomme vocht gehalte hier, woensdagavond (nacht) 18 aug. terug rijdend van Erik was mijn beeld (dayton 7 inch) ineens groen gevlekt en NOG doet hij het niet, dus....of allen verhuizen naar Spanje.... YESSSSS IK WIL DIRECT!!! of toch die zumo aanschaffen, ook vochtbestendig.

groetjes Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 navigatie op de motorfiets

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven