Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen ontluchten hoe?

 
Schrijver Rinse
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 aug. 2010 16:36 
Ik ben nog steeds bezig het reviseren van de remmen maar er komt gewoon geen olie door het rempotje naar de slang. Heb nu 2 potjes geprobeerd maar er komt geen olie. Kunnen de potjes verstopt zitten kan het plastic gedeelte ook los zodat je dat ook kan schoonmaken? Een hoop vragen maar ben naarstig op zoek naar een antwoord.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 aug. 2010 16:57 | Aangepast door: JiMi 
Sowieso is het handig om het met twee mensen te doen. Drie zou nog mooier zijn.
Wij hebben ook een halfuur staan pompen en er kwam maar geen vloeistof uit de nippel. De oplossing bleek te zijn om allebei tegelijkertijd flink aan de slangetjes (die we op de nippels geplaatst hadden) te zuigen (met de mond), waarna eindelijk de remvloeistof tevoorschijn kwam. Pas op dat je het spul niet in je mond krijgt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver toto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 aug. 2010 08:51 
Ik zet altijd 'n slangetje met grote injectiespuit op de nippel. Kun je prachtig mooi vacuumpje mee creëren en tijdens 't pompen kan 't ook niet teruglopen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2010 09:38 
Als het rempotje is geleegd dan heb je precies waar de leiding gemonteerd wordt een lastige lucht bel. Ik zet altijd mijn duim erop en pomp tot ik druk heb. Dan duim los en blijven herhalen tot er remvloeistof uitloopt. Dan snel de leiding erop en dan verder ontluchten via de nippel.

Gebruik wel een doek want je wilt natuurlijk niet dat die remvloeistif overal iopkomt te zitten.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Ronald K
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 aug. 2010 19:48 | Aangepast door: Ronald K 
Ik heb ergens op internet de volgende tip gevonden en met succes uitgeprobeerd:
Fietsband stuk knippen en één deel dichtmaken. Andere deel over het (volle) rempotje (met een tie-rap of elastiek vastzetten). Band oppompen
bij het fietsventiel (zeer lage druk is meer dan voldoende) en dan de ontluchtingsnippel(s) open met een slangetje eraan. Laten lopen en
wachten tot de lucht eruit is. Let wel op dat je het rempotje niet helemaal leeg laat lopen.

Ik vond t super werken en heb t in een kwartiertje alleen kunnen doen bij mijn CX.

Schrijver Dre67
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 aug. 2010 08:39 
Ha ha,
Dit heeft al eerder iemand gevraagd.
Maakt niet uit.
Ga nu dan even het zelfde antwoord geven.
Ik gebruik een pomp voor luchtbedden.Zet vervolgens de slang op de inlaat van de pomp en het uiteinde op de onluchtings nippel.
Zo zuig ik de remvloeistof naar de remklauw.
In het kort komt het er op neer dat je of boven op het potje duk zet of bij de nippels aanzuigd.
Dat is het eigenlijk, dan lukt het wel.

Groet,

Dré

Schrijver Rinse
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 aug. 2010 08:43 
Moet gaan lukken. Bedankt Dré
Heb nog wel ergens een double action pomp kan ik idd ook vacuum mee trekken.

Schrijver leuvie
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 aug. 2010 20:14 
ik ben klinisch perfusionist en gebruik op het werk vaak slangetjes met éénweg-klepjes. Werkt perfect voor remontluchting, kun je ook gebruiken om in je eentje bv remsysteem van je auto te ontluchten. Als er gegadigden zijn voor dergelijke slangetjes moet je maar ff een pbtje sturen dan spaar ik wat...

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 aug. 2010 12:30 
Zijn ze dan wel bloedloos ???
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver leuvie
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 aug. 2010 13:39 
haha! Schoon, ongebruikt (geen bloed bedoel ik dan) Gegarandeerd!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 okt. 2012 18:46 | Aangepast door: sieds 
Toch wel handig die 'oude' tips voor ontluchten

Had bij de CX nog niet eerder een heel remsysteem uitelkaar gehad.
Nu alles uitelkaar, hoofdremcylinder, cups, ringen.
Alles schoongemaakt want onder de rubber ringen van de zuigers zit corrosie en daardoor ging 1 cup moeilijk heen en weer.
Nieuwe staalflex kabel en remblokken er op en dan alles weer vullen.
En in je eentje moet toch kunnen?
Maar hoe?
Met 1 injectiespuit toch helemaal geklaard alhoewel het niet zomaar klaar is.

Eerst met een slangetje met terugslagklep geprobeert maar geen succes, zit te veel lucht in het systeem dus pompen wil niet.

Zuigen met de injectienaald aan de nippel levert wel iets op, maar ook niet voldoende.
Toen met de injectienaald via de nippel vullen en dan zie je er heel veel remolie ingaan.
Wel de remhandel eerst ingeknepen (gesloten) houden met een riempje totdat de cups ook naar buiten komen en het geheel zich goed vult.
Dan remhandel los zodat het ook naar boven goed vult.

Vervolgens de lege injectiespuit weer op de nippel en de cups terug duwen, dan moet alle lucht er wel via de spuit uitkomen en inderdaad nog een paar belletjes. (eerst met ingeknepen remhandel en later los, zodat ook de lucht naar bover er nogmaals uitgedrukt kan worden)

En dan moet het klaar zijn en jahoor, enige druk maar niet goed genoeg. Nu ingeknepen remhandel vastgezet en een paar uur later was de druk goed.
Zal het zo nog een nacht zo laten staan.

Met wat logica en tips op het forum "zomaar" geklaard.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Dre67
Gast 
#12 | Geplaatst: 15 okt. 2012 22:18 
Ja Sieds, zo komt het allemaal weer goed.
Ok, je bent er wel even druk mee, maar dan doet het allemaal weer.
En goed.
En daar gaat het om.

Gr, Dré

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 okt. 2012 22:50 
En volgend jaar weer een 650C meer op de weg
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen ontluchten hoe?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven