Toch wel handig die 'oude' tips voor ontluchten
Had bij de CX nog niet eerder een heel remsysteem uitelkaar gehad.
Nu alles uitelkaar, hoofdremcylinder, cups, ringen.
Alles schoongemaakt want onder de rubber ringen van de zuigers zit corrosie en daardoor ging 1 cup moeilijk heen en weer.
Nieuwe staalflex kabel en remblokken er op en dan alles weer vullen.
En in je eentje moet toch kunnen?
Maar hoe?
Met 1 injectiespuit toch helemaal geklaard alhoewel het niet zomaar klaar is.
Eerst met een slangetje met terugslagklep geprobeert maar geen succes, zit te veel lucht in het systeem dus pompen wil niet.
Zuigen met de injectienaald aan de nippel levert wel iets op, maar ook niet voldoende.
Toen met de injectienaald via de nippel vullen en dan zie je er heel veel remolie ingaan.
Wel de remhandel eerst ingeknepen (gesloten) houden met een riempje totdat de cups ook naar buiten komen en het geheel zich goed vult.
Dan remhandel los zodat het ook naar boven goed vult.
Vervolgens de lege injectiespuit weer op de nippel en de cups terug duwen, dan moet alle lucht er wel via de spuit uitkomen en inderdaad nog een paar belletjes. (eerst met ingeknepen remhandel en later los, zodat ook de lucht naar bover er nogmaals uitgedrukt kan worden)
En dan moet het klaar zijn en jahoor, enige druk maar niet goed genoeg. Nu ingeknepen remhandel vastgezet en een paar uur later was de druk goed.
Zal het zo nog een nacht zo laten staan.
Met wat logica en tips op het forum "zomaar" geklaard.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'