Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hoeveel ATF vloeistof in de CUSTOM?

 
Schrijver mai

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 aug. 2010 22:07 | Aangepast door: mai 
Hier heb ik het boek van de cx 500 van 1983 en deed zoals daar in staat in 2006 130-145 cc ATF-vloeistof in de voorpoten, wat bleek, Dre zag dat dit boek voor de CX500 V-twin is en niet de CX500 Custom waar meer in moest hij liep gelukkig goed tot nu toe, morgen gaan de nieuwe verchroomde voorpoten eraan, wie weet exact hoeveel CC erin Moet 145 of 250 wat hij dacht?

Greetzzzz Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 aug. 2010 22:38 
Hoi Mai,

volgens PMD. blz. 215. Zou in een cx 500 c, 220 cc inmoeten.

greatz
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 aug. 2010 22:42 
Roadkill schrijft daar op 30 mei 2003 het volgende over :

Dit lijstje kwam ik tegen op een engelse cx site, als dit klopt dan verklaart het wel dat rens meer olie in zijn poten heeft gegoten, want volgens dit lijstje hoort er 220cc in en niet 130.....

CX500Z, A, B 1978, 1979; CX500C, D 1979, 1980 : 135 cc in each fork leg.

CX500 C 1981, 1982 : 220 cc in each fork leg.

CX500 D 1981 : 185 cc in each fork leg.

CX500 EC (Eurosport) : 265 cc left leg and 250cc in the right leg.

All GL500, GL500D and GL500I : 210 cc in each fork leg.

CX650C : 480 cc in each fork leg.

CX650 E-D (Eurosport): 290 cc left leg and 275 cc right leg.

GL650, GL650D2-E, GL650I : 275 cc in each fork leg.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver mai

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 aug. 2010 22:51 | Aangepast door: mai 
tekst van mij weg, nieuwe poging, Bo staat achter me wil naar buiten,

mijn boek waar wel een custom van 1979 in staat (zie mijn onder vraag en aanbod advertentie; gezocht techniek boek) zegt dus 130 - 145 CC en deze custom is dus 4 jr ouder, conclusie jouw tekst:
CX500 C 1981, 1982 : 220 cc in each fork leg.

is ook niet relevant voor mijn "wrakje" toch???? (juli 1983)

groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 aug. 2010 23:12 
Als die van jou al een " wrak " is zou ik er niet eens aan beginnen.

Kijk ook even bij TECHNIEK, voorvork.

Wellicht zijn die vorken niet veranderd.?


greatz
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2010 23:41 
ja die 230cc die voorgeschreven is, schroom niet er 250 of zelfs 260 in te gooien. Bij mij is de voorvork altijd zo slap als een vaatdoek maar met een beetje meer olie erin rijdt het weer ietsjes beter...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver mai

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 aug. 2010 11:04 
Dank U!!!!!!! dank U!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus dat kan geen kwaad, dat antwoord is waar ik op wachtte.

Fijn weekend, groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 aug. 2010 13:39 
Ik heb er 200 cc elk in gedaan, er is geen verschil tussen vork gewone cx en een custom.
Ik vul de poot, en steek er dan een vouwmeter naar beneden in. Telkens wou ik een paar cm boven de rand, en met 200 cc in elke poot te doen bereikte ik dit.
Teveel is niet goed, wanneer vork te slap is kun je er wel een bus bovenop steken enzo, maar progressieve veren zijn daar eigenlijk de enige remedie tegen. Maar weer 90 euro ongeveer, ja niets voor niets...
O ja, als je het prentje in dat boek van leugens ziet dat bij een custom hoort, ben jij zo'n vork al eens tegengekomen? Ik niet.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver mai

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 aug. 2010 00:22 
Okidoki de klus is af, er zit 240 cc. in en rijd ideaal moet ik zeggen, zoals nooit tevoren sinds 2002.

Daniel wat je bedoelt met dat plaatje in het boek en leugens, daar snap ik niets van, 55+ he, dus ik zal wel een oude "domme" (maar niet blonde) oma zijn .

Groet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 aug. 2010 02:01 
Ik bedoel alleen maar dat in het handboek van Peeters bij de voorvork van de cx500c een vork staat afgebeeld die ik nog nooit in het echt zag.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoeveel ATF vloeistof in de CUSTOM?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven