Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Zit houding

Schrijver Tjkarreman
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2010 00:24 
Hallo,

ik heb sinds een paar weken een cx500, '79, oud politiemotor, met complete kuip.
Wat mij opvalt is dat door de stand van het zadel, licht oplopend, en (laag) stuur,ik druk voel op m'n polsen, door de zit houding ik (licht) tegen het stuur wordt gedrukt.
Is dit een bekend iets, of ligt het aan m'n 1,70m. Is er een ander zadel mogelijk, die van een GL bv?
Ben benieuwd!! Groet Timon, Zwolle
URL

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2010 07:34 

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2010 07:47 | Aangepast door: beinhart 
hoi timon,

dat had ik met mijn 1e cx ook, komt door het lagere stuur en de kuip; geen rijwind die je rechtop houd dus ga je iets "hangen"

maar een oud politie-motor? was hij eerst wit dan.. mijne is ook een ex politie-motor,kun je alleen bijna nietmeer zien; URL

groetjes werner (wel een kuip op mijn wing, maar ook een hoog stuur)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2010 09:32 
Hoi Timon,

Ik heb datzelfde op mijn 1ste CX, laag stuur, en kuip.
De andere CX heeft juist een hoog stuur en geen kuip. Wel een windschermpje.
Zit voor mij toch wel veel beter.

Harmony,
Hans.
(ziet CX nog steeds zitten)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Tjkarreman
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2010 09:49 
Hoi Werner,

Bij mij kun je in een hoekje op de kuip nog het oranje zien, is dus overgespoten, in de papieren niets terug te vinden, en het zwaailicht jammer genoeg gedemonteerd.

Okee dus dat naar voren hangen moet ik maar voor lief nemen, of dus een ander stuur erop.

En een ander zadel erop? Past een nieuwer cx model zadel erop? of een gl zadel, of is dat een lastige klus?

Groeten Timon

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 sept. 2010 11:16 
heb nog wel een C stuur liggen, als die past zit je rechterop ---> geen last van je polsen...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 sept. 2010 11:29 
denk eraan dat een hoger stuur ook verlengde bedieningskabels, elctra-kabels en remslang noodzakelijk maken.
soms lukt het met een wat andere routing v/d kabels nog net met een half/hoog stuur.
succes, theoj

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 sept. 2010 10:19 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Toen ik 19 (!) jaar geleden mij CX kocht, heb ik daar direct een hoog stuur op gezet (kabels/leidingen moesten verlengd worden).

Vorig jaar raakte dat hoge stuur verbogen toen ik ermee achter de garagadeurpost bleef hangen. Ik heb toen het originele lage stuur (ik bewaar alles) weer gemonteerd. Wat een zaligheid. Voor mij de perfecte zithouding.

Maar wat zeker zo belangrijk is: je stuurt de motor veel makkelijker de bocht door! Alsof je een beter contact met de motor/weg hebt. Dat hoge stuur had ik er dus achteraf gezien veel eerder af moeten gooien.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 sept. 2010 11:28 
@ Marcel: misschien kan je Timon helpen aan de benodigde kabels, als hij tenminste nog iets ziet in een ander stuur?

groet, theoj

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 sept. 2010 12:36 
Theo, dat had gekund, maar ik heb voor het gemak alle verlengde kabels/leidingen laten zitten. Met wat omleidingen kon dat net.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Tjkarreman
Gast 
#11 | Geplaatst: 9 sept. 2010 15:08 
En wat zijn de ervaringen met een ander zadel erop? (nieuwer cx of gl zadel b.v.)

Er zit namelijk een kleine scheur in het zadel dus moet soieso nog een ander / of nieuw bekleed zadel op.

Is dat zadel kliksysteem universeel voor de verschillende jaartallen of Custum / E / deluxe modellen?

Bedankt voor alle reacties trouwens!

Groet Timon

Schrijver theojansen
Gast 
#12 | Geplaatst: 9 sept. 2010 18:41 
@Marcel: ik begrijp het, zou ik ook doen.

@Timon: je moet een zadel van een A of B type hebben. alle anderen passen niet zonder meer door een andere bevestiging.
kijk eens in de showroom bij de cx500A bij nr 120, de CX500 van O.J. hij heeft een lagere voor-zitting. als je toch opnieuw gaat overtrekken, maak dan zoiets.
groet, theoj

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zit houding

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven