Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

koppeling

Schrijver zkhmcknol
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 sept. 2010 09:56 
Hallo allemaal,

vorig jaar een probleempje gehad met m'n oude (CX 500 1983, 90.000km)en deze met een koelingsprobleem werkend buiten weggezet, sorry hiervoor......verdient ze niet.

Nu wil ik em weer nieuw leven inblazen en het koelingsprobleem aan gaan pakken (bij flink gas geven schiet de temperatuursmeter naar maximaal) maar daarvoor moet ie eerst even een stukje rijden naar een berging waar ik in deze donkere winteravonden eraan kan werken. buiten sleutelen mag niet maar met regen en kou is het geen doen. Maar das van later belang.......

De motor heb ik aan de praat gekregen met was wasbenzine en een geleende accu van m'n werkende CX en de motor loopt. Ik wilde gaan rijden en kwam er achter dat als ik de koppeling inknijp en hem op de middenbok in z'n een zet, het achterwiel direct gaat draaien. De koppelingshandel geeft wel weerstand als ik em inknijp maar er schijnt zo te zien dat er intern niet gekoppelt of ontkoppelt wordt. Let wel: de motor koppelde wel toen ik em heb weggezet.

Nu heb ik al wat rond geneust op dit technische forum maar ik heb niet echt kunnen vinden wat de oorzaak van dit zou kunnen zijn.

Ideeen iemand?????????

Alvast bedankt......

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 sept. 2010 11:12 | Aangepast door: theojansen 
de koppeling lijkt me in orde. wat je ziet is dat direkt na 't starten de koppeling wat 'kleeft'. een normaal verschijnsel.
pas maar op met een draaiende motor in de versnelling. als de band de grond raakt schiet ie zo weg!!
het koelingsprobleem zou het 7 volt blokje in je tellerhuis kunnen zijn. zoek eens in ons forum op 'temperatuur'.
welk type cx500 heb je eigelijk?
succes met de reanimatie van je cx.
theoj

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 sept. 2010 12:10 
Hier is iemand die jou antwoord geeft
Laat motor op de bok staan ga er op zitten
Zorg dat de motor in zijn vrij stand staat als de motor draaid dan kan het achterwiel niet draaien
gebeurt dat wel dan staat de versnelling niet in zijn vrij stand
Nu komt het staat het achterwiel stil
Dan motor afzetten schakel naar zijn vijfde versnelling trap op de achter rem en knijp de koppelings handel in en start dan de motor
Wel de achterrem ingetrapt houden
Door dat er misschien verkeerde olie is gebruikt blijven de koppelings plaaten vast gekleefd zitten
bij goede olie gebeurd dit niet
groen o.j.
p/s als het niet lukt zet dit dan hier op
lukt het wel ook een berichtje hier op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver zkhmcknol
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 sept. 2010 10:15 | Aangepast door: zkhmcknol 
dit is een CX500-B, framenummer CX500-2306091.

Bedankt voor je tip over de koeling Theo.

Ik ga straks Jan's tip gebruiken en kijken of die koppeling loskomt.... Ik hou jullie op de hoogte

Update: HET HEEFT GEWERKT!!!!! hij heeft z'n eerste meter weer gemaakt. Handstikke bedankt Jan. Nu verplaatsen en het koelingsprobleem aanpakken.....

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven