Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voorvork veren

 
Schrijver BlackBerry
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 sept. 2010 12:45 
Beste sleutelaars,



Ik heb een vraag over de voorpoten van mijn CX 650 E.

Ik heb de rechterpoot uit elkaar liggen en wat mij opviel is dat de veerlengte anders is dan in het werkplaatshandboek!!

De veer is namelijk 54 cm terwijl in het handboek staat dat hij tussen 48 en 47 cm moet zijn.

Kan hier dan een andere veer in zitten?

Het is een progressieve veer en wat mij dan ook opviel was dat de veer met de meeste windingen naar beneden zat ipv omhoog?

Ook bij het losdraaien van de dop had ik geen spanning op de dop?

Ik twijfel dus wat nu goed is of fout.

De linkerpoot met duiksysteem zit nog in elkaar dus daar kan ik nu even niet mee vergelijken.

Ik heb tijdens een klein ritje opgemerkt dat het stuur naar links trok, maar omdat de poten lek zijn en het chroom verroest,

wist ik dat ik de poten moest doen maar ik vindt dit vreemd.

Wie weet hier meer van??

BV over de windingen van de veer moeten die nu omhoog staan of juist niet?

Moet er veerspanning staan op de dop als je die losdraait?

Is het een veer of twee veren?

Mis ik wat in de poot?

Hoe krijg/moet je de luchtdruk erin pompen/ meten? 0,4 bar (6psi) is niet veel en dus nauwelijks te meten met bv een fiestpomp?

Best Regards,

BlackBerry

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 sept. 2010 10:50 
Bij mij zitten in mijn vorkpoten twee bussen van een centimer of drie. Die kwam ik in het handboek niet tegen, maar ik had ze wel nodig om de doppen met een stevige weerstand terug te draaien.

Ik heb niks opgemeten en heb me voor wat betreft de windingen gewoon aan het handboek gehouden.

Succes,
Edward

Schrijver BlackBerry
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 sept. 2010 21:54 
Ben nog wat verder gekomen met het uitzoeken hoe het nu zit.
De veren zijn waarschijnlijk een keer vervangen door progressieve veren.
waar het deel zit met de meeste windingen maakt eigenlijk niet uit.
Heb hyperpro gebeld en deze kwamen met het antwoordt dat als de veren ongeveer 2 tot 3 cm uitsteken voor de dop erop gaat dan zit het goed.

Ik ga het nu eerst proberen en dan kijk ik wel.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 sept. 2010 22:12 
Volgens mij moet het stuk waar de windingen dicht opeen zitten tegen de dop aan. Maar of het verschil maakt als je ze andersom erin gezet hebt....... geen idee.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver BlackBerry
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 sept. 2010 08:33 
Ben ondertussen weer wat verder met info.

Er zit dus veschil in de linker en rechterbinnenpoot.
Dit komt door het duiksysteem.
De linkerbinnenpoot is 61 cm lang en te herkennen aan drie groeven boven waar de bovenste grondplaat zit.

De rechterbinnenpoot is 62cm[b]lang[/b]en met een groef aan de bovenkant.

Mijn progresieve veren steken ongeveer 2 cm boven de poot uit.
Dus dat moet goed zijn.
Twijvel nog voor de busjes te plaatsen.

Ben er nog bezig hoe ik 0,4 bar (6psi)
in de poot afgemeten krijgt. zit toch aan een fietspomp te denken.
De motorzaken komen niet met een oplossing of zeggen dat het niet nodig is.

kortom wordt vervolgt.

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2010 21:28 
Je kan de druk afstellen met een reduceer ventiel ,maar ik heb 3 e,tjes en doe in de voorkant nooit lucht Gr Wim

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvork veren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven