Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

En toen.... deed hij het weer.

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 sept. 2010 23:23 
Vanmiddag kwam eindelijk (wachten duurt lang als je lang moet wachten) het pakketje uit Tsjechië aan, met daar in : 1 Ignitech CDI kastje.

Jas aan, hoes van de "Rode Rakker" gehaald en kastje ingebouwd. In eerste instantie liep het toch niet helemaal lekker, Jammer.

Toen: nadenken. Als ik nou eens....
het luchtfilter verwijderde.

En dat hielp. Nu loopt 'ie weer als de spreekwoordelijke trein, met het filter van de "Bah'Kup" er in.

Zou het dan toch het lucht-filter zijn geweest, wat zulke onzalige geluiden uit het blok liet komen en alle vermogen liet verdwijnen?

We zullen zien, ik heb een nieuw luchtfilter besteld, en als dat erin zit......

Harmony,
Hans.
(die zo'n Ignitech makkelijk te monteren vind)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2010 00:14 
En Hans,

nu weer helemaal in de bekende nopjes ?

Plezierig rijden weer !

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Peter1
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 sept. 2010 05:34 
@hans:
makkelijk te monteren als in 'klik' of een nieuw stekkertje er aan en is de eventuele beschrijving die er bij zit duidelijk?



Ik 'snap' nogsteeds precies niet of zo'n ignitech cdi kastje nu een functie vervangt/wegneemt van de CX, dus ik ga op zoek naar de precieze werking van dit kastje

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 sept. 2010 08:45 | Aangepast door: ouwe_jan 
Peter 1 er is een PB onderweg voor jou
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2010 09:39 
Welke Erik, O.J. ??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2010 09:43 
Peter,

Gemakkelijk als in

Verwijder de oude CDI
Sluit de meegeleverde draden aan volgens meegeleverd, duidelijk, schema.
Sluit de 8-polige stekker aan.
Trek 1 draad vanaf de koplamp, zwart, 12volt na contactslot, tot onder het zadel.
Sluit de overgebleven rode draad daar op aan.
Starten, lopen.

Harmony,
Hans.
( die het niet moeilijk vond )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Peter1
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2010 10:16 
Dat is idd erg makkelijk Hans

150euro zijn die dingen toch?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 sept. 2010 11:15 
Peter,
Komt nog 15 euro aan vrachtkosten bij

150 euro voor de eerste
128 voor de tweede
(en volgenden)

Bestel je voor meer dan 900 euro per jaar dan kosten ze 113 euro per stuk (8 eenheden)

Vrachtkosten voor grotere afnames onbekend.

Harmony,
Hans.
(die geen aandelen Ignitech heeft)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 18 sept. 2010 17:22 
Zeg hans,

Je kent mijn verhaal wel van de VT500, met dat luchtfilter...nieuw spul werkt niet altijd goed.

Luchtfilter is een belangrijk item..

Maar mooi dat het goed verlopen is,


groet Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 sept. 2010 18:27 
Erik 1 ik bedoelde Peter 1 groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 sept. 2010 13:47 | Aangepast door: ejfrolich 
De Ignitech maakt je ontstekingsspoelen overbodig. Hij haalt zijn info van de standaard Dynamo. Je bent dan ook van de hoge temperatuur die in die spoelen ontstaat (schijnt dat ze daarvan stuk gaan) af bent. Je kunt dan ook zonder problemen de dynamo van een 650 monteren als het blok nog eens open zou moeten. Dat betekend een hogere laadspanning en... naar ik begrijp de mogelijkheid om meer stroomafnemers te gebruiken (handvatverwarming?!). Oh en je kunt op de computer de ontstekings kromme veranderen en daarmee dus de curve naar die van een 650 brengen. Men zegt dat hij dan wat feller wordt (en dus ook eerder stuk zal gaan).
CX500A 1979

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 En toen.... deed hij het weer.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven