Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
English or Deutsch hondacx500.nl Forum / English or Deutsch /   
 

Electric Fan Conversion

 
Schrijver shep
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 april 2009 03:01 | Aangepast door: shep 
GlobalCXGLVtwins Electric Fan Conversion.
(elektrische ventilator aanpassing)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 april 2009 16:33 
Op zich wel vindingrijk!

Waarom eigenlijk niet,
een electrische fan inbouwen
wanneer de mechanische
de oplosing niet meer is.

Uitdaging blijft ook
de thermische schakelaar.

Eventueel een schakelaar op het stuur?
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 1 april 2009 17:03 
is door Ouwe Jan al geregeld op die van mij, er zit een schakelaartje op lammetje, kan hem desgewenst aan-en uitschakelen, ook doet die Fan het nog automatisch, ideaal voor erg warm weer.

bedankt OJ

groetjes Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 april 2009 21:28 
Ik begrijp dat er hier ook mensen rondrijden met een elektrische ventilator. Ben ik nieuwsgierig wat voor ventilator er gebruikt is en hoe deze is gemonteerd en aangesloten. Heb het Amerikaanse artikel gelezen en is deze techniek hier ook toegepast?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 april 2009 09:37 
Sjoerd alle cx650 machines zijn uitgevoerd met een Electrische ventilator
Er zijn ook cx500 motoren die dit systeem zelf hebben gemaakt
Met gebruik van onderdelen van een cx650 motor
De radiator is er speciaal voor gemaakt voor de aansluiting van thermostaat en de electrische ventilator
maar het grootste probleem is de motorophanging deze zijn niet het zelfde wil je meer weten dan kan je wel eens naar Wieringerwerf komen omdit allemaal te kunnen zien
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver shep
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 april 2009 02:31 
Please reply in English if you have any Questions.That's why I posted in the English section

Schrijver Pawel
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 nov. 2017 16:04 | Aangepast door: Pawel 
My conversion uses yamaha r6 fan - very nice and easy to fit

A car sensor that is rethreaded to M14x1.5

1.
1

2, 3.
2, 3

4.
4

5.
5

6.
6

7

8

7.
7

7

8.
8

9.
9

10.
10

10

10

11.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 nov. 2017 16:18 | Aangepast door: brinkcx 
I've got one on my CX500, even did a little computer controller, but experience now is that it is not usefull, a simple thermoswitch as in the example above is fine. Send me a PM if you want local info.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Pawel
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 nov. 2017 16:34 
Hello, local info about what?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 nov. 2017 17:49 
OK, sorry, let me rephrase that....

Should any Dutch readers here need more information on this subject supplied not in English but in the local Dutch language, please feel free to contact me. If English is OK, Pawel's posting above is a good example or the US forum at http://cx500forum.com/ as a good place to start looking for even more.

cheers, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Koen

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 nov. 2017 10:14 
Wat zijn de voordelen van het gebruik van een elektrische radiator?
You only fail when you stop trying

Schrijver Pawel
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 nov. 2017 21:25 | Aangepast door: Pawel 
Electric works only when the temperature rises, so there is no permament load on the engine... however.. more important is that honda fans are flawed and they crack around the centre coupling - it may bring a disaster on your radiator. Once, I saw a case in which a camshaft broke so it is just safer to discard your 30 years old fan and replace it with a safe and more 'energy-saving' solution... (mind that honda also mounted electric in the 650 models).

You can inspect your radiator by looking with a dentist mirror under the mounting coupling (from the engine's side)

cracked fan

Initially the cracks are small... then they get bigger and bigger so that they go through to the other side.. and at any moment the fan may slip off from its coupling... sometimes the fan will give you a warning rattle/clanking sounds.. sometimes it just explodes and plays havoc around...

Schrijver Koen

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 dec. 2017 08:46 
Ok thx! Will put this on my to-do list
You only fail when you stop trying

English or Deutsch hondacx500.nl Forum / English or Deutsch /
 Electric Fan Conversion

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven