Zaterdag 19-02-2011Ruim voor 8 uur in de morgen waren de meesten alweer volop bezig met het nuttigen van drank en het naar binnen werken van wat eten, wij zijn nog even in de tent gebleven om wat te ontnuchteren en zo tegen een uur of half 10 kregen we weer het idee waar we waren. De vuurton was nog goed warm en met wat rommelen daarin al snel weer een goed vuurtje zodat we wat konden opwarmen al was het bepaald niet koud met mijn donzen-slaapzak!
De andere tenten waren nog dicht en het was verdacht stil, in het weekeind is uitslapen natuurlijk nooit weg maar hier kan dat iets tegenvallen met de geluiden vanuit de omgeving, feit is dat het heerlijk ,,wakker'' worden is met al die motoren die je overal hoort rijden en nog steeds kwamen er vele mensen binnen die dit jaar het treffen bezochten, aan de poort was het al snel een drukte van jewelste.
De hongerige magen moeten ook in de morgen gevuld worden en dan is daar weer onze kok met zijn zelfgemaakt zeer goed gevulde soep :018:
Of het nu door de geur van de soep kwam weet ik niet maar al snel gingen de andere tenten een voor een open en werd de geur van de soep opgesnoven, goeiemogge Peug, lekker geslapen :+
Mielko was ondertussen broodjes gaan halen en ook deze vonden de weg naar de hongerige magen.
Na het ontbijt even de benen strekken en het terrein rond lopen is iets wat ik graag mag doen, je ziet dan de meeste toffe motoren, de meest handige oplossingen en nieuwe ideeën borrelen altijd weer op voor een eigen project of verbeteringen aan bestaande motoren, eigenlijk nog leerzaam ook :D
De man met zijn Noormannen-helm...........wie kent hem niet, altijd is hij erbij :036:
De meest betrouwbare Truimph 955i RS.......................de Honda CB400N :070:
Wie het weet mag het zeggen, netjes gedaan op deze manier.
De kermis was ook weer aanwezig.
Ducktape , als motorrijder kun je gewoon niet zonder.
Ook de dieseltjes waren weer volop aanwezig en ik vindt dit toch een prima oplossing vinden voor de wintertreffens, lekker veel koppel, betrouwbaar en zeer zuinig :054:
Niemand die je een afkeurende blik zal gunnen op zo'n treffen als je met een motor komt die wat roest heeft, niet te vergelijken met de opgeblazen mannetjes die je vindt tijdens een treffen van een supersport club met strakke motoren en dito pakken/helmen en meer zooi...............hier worden de motoren ook gebruikt waarvoor ze zijn, als vervoer en pakezel !
De bar erbij en genieten maar van het uitzicht................heerlijk overal de geur van brandend dennenhout, petro, verbrand vlees, 2-takt olie enz
De oer-Guzzi off-road met cardan..............een echte topper en bijna had ik er ook 1tje gekocht jaren geleden voor weinig zij het niet dat die geen papieren erbij had maar achteraf toch moeten kopen want het wordt een zeldzaamheid deze motor.
Het terrein ligt tegenaan het F1-circuit en uiteraard ook hier weer de spamstikker teruggeplakt want vandalen hadden de vorige weer verwijderd..............het schorem, of ze jatten hem steeds voor het plakboek of het zijn overijverige schoonmakers.............afblijven nu!
Dikke slang achter je radiateur, met een flauwe bocht richting een roostertje voor de voeten en niemand heeft nog koude voeten tijdens het rijden..............geweldige oplossing weer.
Ondertussen begin de middag vult het terrein nog steeds en achter elkaar komen ze nog binnenrijden, gezelligheid volop.
Overal zie je de tenten opgebouwd worden en ook vanaf hier boven bij de biertent een mooi uitzicht.
Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat deze motor van een zekere Werner was................deze Hollanders zijn er ook elk jaar te vinden met hun toffe creaties.
Ook dringt de kunstwereld door tot binnen dit treffen, op deze manier kan ik kunst nog gaan waarderen ook.
Zeer weinig andere Honda's VFen dit jaar te vinden en de Duitsers hebben heel wat gekeken en aan mijn VF gezeten alsof het een bijzonderheid was maar het zal meer vanwege het jeugdsentiment wezen oid, wel heb ik nog wat 500tjes gespot.
Zelfde bouwjaar en kleurstelling als de mijne maar net even iets anders uitgevoerd deze CBR929RR Fireblade :036:
Gespot nabij de crossbaan de CX500 van Mielko.
Op de crossbaan was het redelijk rustig maar altijd weer een aantal die de rest goed weten te vermaken, ik heb jaren gecrossd maar met een gewone wegmotor ga ik er niet op want hij gaat zeker weten plat in deze modder.............genieten vanaf de kant is mij prima :p
En als je toch nog wat tijd over hebt tijdens het treffen kun je net zo goed even onderhoud plegen ook :+
Op de terugweg naar de tent bleek broer konijn uitgedruppeld en ontdaan van zijn vacht, in een andere vorm is het ook weer een publiekstrekker.
Nog even wat happen en drinken bij de tent voordat ik nog even iets moest gaan doen waarop ik al gehoopt had................de Nurburgring was geopend zolang er geen sneeuw ligt dus deze kans moet je met 2 handen grijpen en waarom ook niet.
Zaterdagmiddag, tijd om even te gaan rijden met de Honda VF750F op de Nurburgring en uiteraard eerst even aftasten hoe de baan erbij ligt en dit kan via vele kleine [on]verharde weggetjes langs de ring, je moet wel weten hoe je er soms moet komen maar na al die jaren van daar verblijven in de winter en zomer weten we wel wat plekjes te vinden.
De ring lag er keurig bij en weinig natte plekken dus even naar start/finish gereden en ook daar was het lekker rustig.
Gezien de vele modder nog aan de banden en motorpak ben ik een 4,5 ronden ticket wezen halen bij Breidscheid, daar kun je makkelijk nog even pissen voor vertrek, even wat drinken en de motor volgooien, na de slagboom nog even wat plaatjes geschoten alvorens te gaan rijden.
De 1e halve ronde even de boel afgetast en gevoeld hoe de Honda VF750F zich zou gedragen bij wat hogere snelheden en hoogteverschillen, voelde steeds beter en ook de banden schonen wat op maar de grip is net boven nul nog niet geweldig, ook geen kneesliders gemonteerd op dit pak dus dan maar in oude stijl zo hard mogelijk proberen te gaan en vooral alles heel houden. De motor deed het prima, de veerring is redelijk aan de voorzijde maar ruk aan de achterzijde en we zijn gelukkig niet snel bang op een motor dus de laatste 2 ronden zo vol mogelijk aan het gas gehangen en mij klokje op het dashbord gaf een tijd aan van net boven de 10 minuten rond.............helemaal niet gek eigenlijk en ik ben hier en daar nog op de foto gezet ook, leuk voor het plakboek.
Na 3,5 ronden moest ik tanken want de Vf zuipt behoorlijk en je komt dan ook een 80km niet onder de 7000 toeren en met deze hoogteverschillen moet je er flink aan sleuren, geen idee wat die dan verbruikt maar zeker niet boven de 1 op 10 gereden :057: Nog snel een peuk en even alles nagezien maar niks is er los gekomen, de olifant en vlag zitten er nog aan en de bandjes hebben dan nog wel schaamranden maar worden redelijk warm, de asfalt temperatuur zal een graad of 2 zijn geweest en de banden iets van 50 graden? Lichte rullen, mooi slijtage patroon dus veerring en bandendruk lekker houden zo.
Aangezien het weer steeds lekkerder ging op de Nurburgring toch maar gestopt na 4,5 ronden want we moeten ook nog een eind naar huis rijden met deze en het hartje was weer helemaal gevuld, nog snel een laatste plaatje voor ik weer het treffen zou rijden met een achteraf zeer mooie omweg van een 90km door de Eiffel.