Hallo allemaal,
mijn naam is Jeroen de Rijke. Al ruim een jaar lees ik mee op jullie prachtige forum. Na al heel wat kennis en tips meegekregen te hebben leek aanmelden mij een logisch gevolg. Natuurlijk om anderen te helpen, maar natuurlijk ook om mijn eigen CX-issues het www op te slingeren!
Inmiddels bijna een jaar ben ik in het bezit van een Honda CX500C, bouwjaar 1980, in behoorlijk onversleutelde staat. De 2 eigenaren voor mij hebben haar altijd netjes binnen bewaard en op de mooie dagen genoten van wat een CX te bieden heeft. Dit leek voor mij een hele mooie deal voor zowaar ook nog eens een heel klein prijsje! Jullie voelen hem al aankomen natuurlijk. Op vakantie naar Frankrijk en zuid Duitsland staken diverse problemen de kop op. Na 7 jaar bijna-stilstand is zo'n tocht ook niet niks natuurlijk... Binnen de eerste 2 dagen 2x stil gestaan met resp. een gescheurd inlaatrubber (tussen carb en cilinder) en verstopte carburateurs. Het verbaaste mij vooral hoever je komt het tyewraps, ducktape en het boordgereedschap! Verder een heerlijke vakantie maar in meerdere mate inhouden rond 5000 toeren en wat flinke schokken bij optrekken. Nu, bijna een jaar verder zijn de inlaatrubbers beide vervangen, de carburateurs ultrasoon gereinigd en voorzien van een revisiesetje (keyster). Probleem echter niet opgelost...
Voor de goede orde ga ik op de technische afdeling verder, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Gegroet, en veel veilige kilometers!
Jeroen de Rijke.