Hi, ik ben Remco en sinds vorig jaar eigenaar van een CX500E uit '82. In eerste instantie heb ik verzonnen een motor te kopen om, in tegenstelling tot mijn dagelijkse werk, in mijn vrije tijd eens met mijn handen te kunnen werken. Om af en toe achter de computer vandaan te komen en lekker in de schuur te sleutelen.
"Oh, heb je een rijbewijs dan?" ... erm, nee, nog niet.
"Oh, heb je ervaring met sleutelen?" ... erm, nee, ook eigenlijk niet.
Tsja, leek me een mooi begin van een nieuwe hobby
Anyway, via internet mijn CX gevonden met veel extra onderdelen (handig voor een beginnend sleutelaar, dan heb je altijd een werkend voorbeeld) en als volger van blogs als moto-mucci.com, pipeburn en the bike shed ook inmiddels rijkelijk voorzien van inspiratie om er een cafe racer project van te maken.
Dit is in ieder geval de motor toen ik 'm kocht:
Ik zal hier, gezien mijn gebrek aan ervaring en kennis, dus veelvuldig om technische tips gaan vragen lijkt me! Ook zal ik proberen mijn voortgang enigszin hier te documenteren.
Voorlopig doel is (aangezien ik niet heel veel haast heb, en budget is natuurlijk ook nog een ding) om volgend jaar september/oktober klaar te zijn met zowel de motor als mijn rijbewijs om vervolgens mee te kunnen rijden met de Distinguished Gentemens Ride.