Hallo iedereen!
Ik wil me even voorstellen
Mijn naam is Henk en ik kom uit Groningen.
Vorig jaar begon het te kriebelen, ik sprak met een collega over motoren en ik had zoiets van 'Dat lijkt mij ook wel mooi!'. Zeker nadat ik een paar foto's had gezien van mooie cafe-racer projecten.
In de zomer ben ik begonnen met lessen en eind oktober had ik het rijbewijs binnen.. Ik had een mooie CX500 ombouw gezien en wou zo'n motor hebben. Begin dit jaar heb ik deze gekocht: Een CX500 Custom uit 1984 met ong. 60.000 op de klok.
Ik heb er al een aantal keer kort op gereden, maar wil hem eerst mogelijk technisch in orde hebben. De vorige eigenaar heeft hem een jaar gehad en in die tijd heeft de motor alleen een oliewissel gekregen...
Na de aanschaf heb ik direct een Haynes besteld en een service-manual gedownload.
Morgen wil ik de motor eens onder handen nemen: Kleppen stellen / bougies / olie vervangen / lagers / ophanging etc.
Als hij technisch goed is, dan wil ik me gaan richten op 'opleuken', mijn plan is om er een cafe-racer van te maken.
Om er gelijk maar eens met een paar vragen in te komen: Ik meen gelezen te hebben dat latere modellen een dikkere voorvork hadden (35mm), mijn motor heeft echter een 33mm. Hoe zou dit kunnen? De mijne is van '84.
Ik las op een engelstalig forum dat de 33mm voorvork aan de dunne kant was. Is het aan te raden om uit te kijken naar een dikkere?