Hallo CX rijders!
Mijn naam is Sjoerd van den Biggelaar, 28 lentes jong en kom uit de buurt van Tilburg.
Ik heb sindskort een mooie CX500 uit 83 gekocht, welke er eigenlijk nog heel puik en in originele staat uit ziet.
Ik zal maar eerlijk zijn, het moest een basis worden voor een project. Wordt het dan een caféracer? Nee dat niet, maar ik wil hem met zijn mooie klassieke look van 83, een facelift geven naar 2017. Echter ben ik nu behoorlijk verliefd geworden op de standaard mooie look, dus ik begin te twijfelen of deze nog mooie motor geschikt is voor een project. Daar ben ik nu vooral heel veel inspiratie voor op aan het doen. Maar voordat er ook maar een ander knipperlicht op komt, wil ik de motor van binnen en buiten kennen en dan zien we wel.
Ik heb al wat sleutel ervaring, zo heb ik een volkwagen kever gerestaureerd, maar een motor heb ik nog niet eerder gedaan.
Ik zou de motor hebben gekocht van een oom van de verkoper die hem al tien jaar had, maar wegens de gezondheid niet meer kon rijden. Wat daar van waar is, geen idee, maar wellicht is de motor hier bekend?
Verder hoop ik hier van jullie eerder opgedane kennis gebruik te kunnen maken en vind ik het leuk om mijn ervaringen en resultaten te delen.
Foto :
Foto CX