Bedankt allemaal voor het warme welkom!
Zoals PHGL500 zei heb ik ook een al een topic open op het motor-forum.nl. Daar houd ik ook wat meer de voortgang bij en er staan wat foto's bij (puur en alleen omdat ik al wat jaren lid ben op MF dat ik daar ook een topic al had gemaakt).
De plannen voor de GL zijn om hem weer (goed) lopend te krijgen, remmen zitten vast dus deze hebben ook wat liefde nodig. En dan wil ik er eerst wat mee rijden om te kijken hoe hij rijdt en nadenken wat ik verder van plan ben.
Er zijn 3 mogelijkheden wat mij betreft, de eerste is om hem weer te verkopen als ik hem weer aan de praat heb (alles is te koop, behalve mijn vrouw en de hond
).
Tweede mogelijkheid is om hem om te bouwen naar iets cafe-racer achtigs (ik weet, ik weet, dit zijn waarschijnlijk verboden woorden op een liefhebbersforum als dit..
)
En de derde optie is om volgend jaar mee te rijden met de 500 euro challange van het motor-forum (aanschafprijs was een fles whisky, dus nog genoeg sleutelbudget over voor de challenge
)
De GL is trouwens niet mijn eerste Honda, zo'n 14 jaar terug heb ik een Honda XR500R gehad, deze ook helemaal opgeknapt, blok helemaal aangepakt en netjes gespoten en alles. Dus heb al wel wat ervaring met sleutelen aan oude Honda's
Daarna een tijdje geen motor gehad tot een paar jaar terug een mooie Husqvarna SMS630 (supermotard), hier zo'n 2 jaar mee gereden (ook het -midland-circuit mee opgeweest, erg leuk om te doen!). De opvolger van de supermoto is een buikschuiver, deze heb ik nog steeds, een hele mooie 3 cilinder; een Triumph Daytona 675. Heerlijke fiets om bochtjes en dergelijke mee te pakken en de 3 cilinder geeft ook een heerlijk geluid