Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen :)

 
Schrijver Bas V
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 nov. 2019 21:39 
Ik ben Bas, 34 jaar en sinds afgelopen donderdag eigenaar van een GL500D uit 82! Verder rijd ik op een honda pcx 125 (dagelijkse truttenschudder) en een Triumph Speed Triple 1050 uit 2011 .

Al langer opzoek naar een leuk sleutel project voor niet meer dan 1000 euro. En dus via marktplaats de silver wing gekocht.
Een motor met een afgeleefde indruk die (overigens) wel goed reed.

En een sleutel project word het...

- algehele gebruikte staat (mag ook wel na 38 jaar en 90k km)
- lekke koppakking (uitwendig, rechter 'tiet' is wat vettig)
- maakt een wat rauw mechanisch geluid. waarschijnlijk ketting. nog niet heel dramatisch, maar toch tijd voor nader onderzoek.
- vorige eigenaar had recent de olie ververst. dit 'recent' bleek dus 2016. dit geeft aan dat de motor schreeuwt om een beetje TLC.
- alvast 1 heli coil nodig... zie foto.

hij word langzaamaan gestript. eerst carbs door de trilbak en grotere sproeiers (komen pods op). daarna blok open en liefde / nieuwe pakkingen geven.
daarna alles terugbouwen, kleppen stellen, carbs syncen en zorgen dat het geheel weer goed loopt.

Daarna kijken wat het gaat worden

Ben trouwens benieuwd of een van de vorige eigenaren bekend zijn, zie kenteken.

Schrijver Bas V
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 nov. 2019 21:41 | Aangepast door: Bas V 

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 nov. 2019 22:50 
Welkom aan boord hier!

En zo te zien is de motor ooit uit N-Amerika naar hier gekomen (enkele schijf) ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Bas V
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 nov. 2019 10:30 
Klopt! In 97 ingevoerd vanuit canada. Daar hadden de interstate modellen dus 1 schijf ipv 2?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 nov. 2019 11:28 
Niet alleen de GL modellen, de CX in alle non-turbo varianten daar hadden een enkele schijf. Over het waarom van dat verschil zijn allerlei fraaie fabels en legenden, de meest amusante vind ik altijd die met een ondertoon van "Amerikanen willen alleen maar snel weg bij 't stoplicht" en "in Europa durven ze ook hard te rijden en remmen"

Plezier, Frans

(zelf net zo'n GL voorvork omgebouwd naar dubbele schijf, maar da's een ander verhaal)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Bas V
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 nov. 2019 11:48 
Remmen is toch alleen maar angst. Gas is alles

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 28 nov. 2019 00:21 
Welkom

Veel knutsel plezier...

Groetjes werner (natuurlijk ook veel rij plezier)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Smoelenboek hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen :)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven