Hallo allemaal
Ik ga me even opnieuw voorstellen omdat ik een aantal jaren (volgens mij 6 jaar of misschien langer) niet meer actief op het forum ben geweest.
Mijn naam is Roland Mackaay en ben hier dus in het begin dat het forum ontstond op geweest, toen met mijn nickname Blue Eagle.
Doordat ik zo lang niet meer hier geweest ben is mijn account verwijderd (wat logisch is) en daarom even dit nieuwe verhaal.
Om het wat kort samen te vatten :
Ik rijd al sinds 1983 op een CX 500 C die ik nu nog steeds heb ( 37 jaar lang al ) en voor de 3e keer het klokje zal rond gaan.
Maar zo ver is het nog niet, dus ik kan nog even rijden.
Natuurlijk wel al 2 revisies achter de rug wat kleppen, zuigers etc betreft omdat dat na gemiddeld de 1ste keer 140.000 en 2e keer 125.000 km wel nodig was.
In de eerste 4 jaar had ik rond de 130.000 km weg gereden wat best wel een hoop was, maar ik was toen ook erg fanatiek om het maar zo te zeggen.
De vele jaren daarna reed ik gemiddeld tussen de 20.000 en 30.000 per jaar aan toerritten, vakantie's etc.
Maar ik was dan ook bijna elk weekend wel op pad.
Mijn CX stond bekend als de gepolijste CX 500 aangezien ik bijna alles wat aluminium was gepolijst had.
Ik ben altijd een poets freak geweest en het bijhouden van de motor.
En dat is nog steeds, niet meer zo fanatiek, maar houd hem wel bij.
Alhoewel de motor wel wat ouderdom verschijnselen gaat krijgen helaas en er sommige dingen nu aan nieuw chroom toe zijn doordat het versleten is.
De laatste 8 jaar heb ik heel weinig gereden, nog geen 8000 km denk ik, mede door allerlei omstandigheden zoals ander werk (entertainment), een zoon
met autisme en 3 jaar terug met een verhuizing van Scheveningen naar Brabant.
Maar nu sinds het bestaan van mijn motor heb ik eindelijk een plek in mijn achtertuin (heeft 34 jaar lang nooit in de buurt gestaan van mijn huis namelijk), een perfecte omgeving (de Peel) wat weer uitnodigt om te rijden. En dat zijn we nu weer gaan doen sinds kort.
Maar ook het onderhoud heeft heel lang stil gelegen en ook het bijhouden van de motor. Dus ook daar zijn we weer driftig op los gegaan.
Vandaar ook het forum weer opgezocht, want waar ik vroeger met mijn ogen dicht de hele CX uit elkaar haalde, heb ik nu toch flinke problemen haha.
Maar we zullen maar denken dat het met de leeftijd te maken heeft.
Dus sinds een paar weken begonnen met alles na te kijken, kleppen stellen, cardan etc. Dus al wat gesnuffeld op het forum hoe alles ook alweer zat.
Vind het wel super gaaf om te zien dat er nog zoveel mooie CX rond rijden en dat er nog wat oude bekende op het forum zitten.
Ik laat het hier even bij, maar dan weten jullie in ieder geval weer even wie ik ben als ik met wat vragen kom.
En die gaan er geheid komen.
Ik wilde nog even een foto plaatsen van de CX, maar weet nog even niet hoe. Dus die houden jullie tegoed.
Moderator edit:
Geloof in jezelf, dan is de toekomst van jou !