brinkcx:
Kleine opmerking : een CX motor leeft pas prettig bij wat meer toeren dan 3000, lekker toeren laten maken, laten draaien dat machien, hop !
Dank jullie voor de vriendelijke welkom. Ik heb deze motor helaas met een defecte stator gekocht. Hij stopt verliest ontsteking rond en boven de 6000 toeren. Na redelijk wat research had ik in eerste instantie een nieuwe stator besteld, maar kwam er later achter dat Marco-Becker een CDI-unit aanbiedt, die deze coils die defect zijn in mijn stator overbodig maken.
Deze nieuwe CDI-unit heb ik vandaag geïnstalleerd. De testrit moet nog gemaakt worden i.v.m. regen vandaag. Maar het lijkt er op dat ik nu voor het eerst de mogelijkheid ga krijgen om de volle potentie te gebruiken. Het rijden met 3000 toeren is niet mijn grootste hobby
. Ik merkte alleen op dat de motor bij precies die toeren wat onder je heen en weer wil wiegen (niet ideaal in bochten). Daarna merkt ik het niet meer.
Dus de 6000+ toeren gaan volgen.
Tot nu toe heb ik de remklauwen onderhanden genomen en gangbaar gemaakt met nieuwe cilinder, alle vloeistoffen vervangen en filters (ook cardan) en dus vandaag eindelijk het grootste probleem hopelijk verholpen door deze MarcoBecker CDI-unit.
Groeten en nogmaals bedankt allemaal.
CX 500 --< 1978 >-- Owner