de lager zijn al kleine dan die van de silverwing. Honda heeft het dus al zwaarder gemaakt.
Dan weten we uit ervaring dat het drukpunt te slap is op de achter brug. Tevens is de achter brug in zijn geheel wat te slap om dit te kunnen doen. Er zijn al meerdere gevallen bekend dat het fout is afgelopen. ( bij silverwing is de achter brug veel zwaarder, dikker)
Dan het draai punt. Zo als ik nu kon zien, zitten alle krachten dicht om het draai punt. Het frame is al niet zo sterk daar, en mijn verwachting is dat het allemaal wat slapjes aan gaat voelen. Bij de silverwing hebben ze juist het draaipunt, en pennen, en de lagering veel zwaarder / dikker gemaakt.
Bij de cx500 is dat tamelijk slapjes. Het is dat er een blok aan vast zit, maar anders zou het frame hier echt geknikt gaan worden. Vooral de punten die het blok vast houden, zullen dan naar elkaar toe worden gedrukt.
Voor al je linker draai punt, is eigenlijk een lange pen die jouw frame zwaar belast.
Hier zit dan ook d grootste werking.
Normaals, er is maar 1 manier om er achter te komen, en dat is test rijden.
Leren bekijken hoe het frame het op pakt. Voelen of het heel blijft, en zoeken naar de reactie die het frame geeft.
Zoals ik het heb gezien heeft het niet mijn voorkeur om het zo te maken. En ik blijf mijn bedenking houden over de stijfheid van het frame. Maar er is maar één manier om er achter te komen. Test rijden, uit proberen.
Groetjes Marco
Trouwens, dit is geen topic vervuiling. Dit is leerstof voor Club leden,. Dat maakt het juist hier zo leuk. Dus we kunnen er gewoon mee door gaan. En ik weet ook nog lang niet alles van de cx500, maar gelukkig wel heel veel.....


Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html