Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Even voorstellen.....

Schrijver Cor van Deemter
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 juni 2017 11:38 
Hallo beste mensen!

Wij zijn Marjolein en Cor van Deemter, uit Loenen op de Veluwe. Sinds kort weer op de motor. Een mooie CX 500 met kuip.
Helaas heeft de motor een probleem, wat gebeurde toen we nogal een eind uit de buurt waren: de CDI begaf het.... nu naarstig op zoek naar een CDI voor de CX uit 78. Het schijnt een nogal zeldzaam ding te zijn.... Wie o wie weet raad. Ik kan momenteel rijden, maar heb graag een reserve CDI in de koffer..... beetje de schrik te pakken.
Groetjes!!

Taxisnor@Gmail.com

Schrijver Hansv

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2017 12:13 | Aangepast door: Hansv 
Hallo Cor en Marjolein....

Hoge nood, zie ik.... en drie keer een voorstelberichtje..... (dat was voor de moderator edit)

Maar goed. Een CDI is niet zo heel erg zeldzaam. Er zijn originele, en ook imitatie. Ook is er de zgn. Ignitech CDI. Werkt allemaal. Mijn vraag is eventjes: hoe weet je dat het de CDI is? Die dingen zijn , hoewel oud, toch redelijk stevig en gaan niet zo-maar kapot.

Ik zal eens kijken of ik er eentje over heb. Dacht het wel, maar 't is momenteel een beetje puinhoop in huis.....

Harmony,
Hans.
( ook Veluwe, maar dan Ede )

PS Op het CX treffen in Vechta, Dld, dit weekend, is er meestal ook wel een CDI te koop.....
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2017 12:17 
Beste Cor en Marjolein,

Welkom hier! Leuk dat jullie je voorstellen. Ik woon ik Wichmond, net over de ijssel vanaf jullie gezien.
Wat jammer dat jullie problemen met de CX hadden (hebben). De CDI is zeker een van de zwakkere schakels in de CX, maar ze zijn nog wel te krijgen, onder andere Werner (forumnaam Beinhart) heeft nog wel iets liggen, weet ik nog van de onderdelendag. Je kan hem een PB sturen (= Persoonlijk bericht, via het envelopje onder de naam, beinhart heeft onder topic "cdi cd 500" gereageerd, net na jou...)
Er zijn ook andere oplossingen: google maar op "Finnbox CX" en op " igitech CX". Ik rij nu zelf met een finnbox en dat gaat uitstekend....
Verder zijn de CX-en best betrouwbaar, al kan een 40 jaar oude machine vak wel wat onderhoud en liefde gebruiken.

Groetjes
Erik

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2017 01:17 
inderdaad welkom hier en heel veel plezier met de cx,

ik heb inderdaad een paar cdi's kan er vrijdag 1tje meenemen naar vechta als jullie ook komen?
verder heb ik op 1 cx na geen problemen met de cdi's gehad in mijn cx'en (snel afkloppen)
het zijn toch kastjes van 30 jaar en ouder, dus die kunnen altijd kapot gaan...
dan is de ''oplossing'' de bekende igni-tech, maar die is niet goedkoop.

groetjes werner (ik hoor t wel wat je wil)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Cor van Deemter
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 juni 2017 11:49 
Hallo beste mensen,
Dank voor jullie vriendelijke ontvangst. Inderdaad te vaak ons voorstellen gedaan... even wennen aan de site.
De cx rijdt weer, gelukkig had de vorige eigenaar er een meegegeven. Dus daarom weet ik dat het de cdi was.
Voor de rest is het prima met de oude dame.... het is inderdaad geen jonge blom meer, ze is uit 1978. Voor mij is het niet mijn eerste motor, maar het is wel heel fijn om na 30 jaar weer op de motor te zitten. Mijn laatste Honda was een 400 four super sport. Vandaar dat ik wust dat Honda betrouwbaar is. Maar ik wilde geen ketting meer... vandaar dus de CX.
Mochten jullie nog speciale tips hebben voor deze CX newbie, dan hoor ik ze graag.
Groetjes!
Cor

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 juni 2017 12:03 
Cor van Deemter:
speciale tips

dit weekend is vechta! hihi
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 14 juni 2017 13:14 | Aangepast door: Hansv 
En als Vechta niet lukt, kom dan eens langs in augustus op ons eigen Nederlandse treffen in Sint Jansklooster, kortweg SJK. Of bezoek op de laatste woensdag van de maand de stamtafel Veluwe, in Nieuw Milligen. Ook op de Veluwe. Zowel in Vechta, als op SJK als bij de stamtafel is een hoop kennis geconcentreerd.

Ene... veel TLC gebruiken, dan blijven ze het gewoon doen, die CX-en.

Harmony,
Hans.
( kennis-deel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 juni 2017 13:21 
Hoi Cor,

Fijn dat je weer op de motor rijd! Heerlijk hé!

Als je meer informatie wil over je honda kan je een heleboel op deze site vinden, zowel onder "techniek" als onder "over CX" vanuit de homepagina. En via de zoekfunctie op dit forum. Over bijna alles is al eens een topic geweest, als je het daar niet kan vinden gewoon even vragen op het forum, er komt meestal snel antwoord.

Groet Erik

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 15 juni 2017 09:55 
Hee Cor,

Welkom hier en fijn inderdaad dat de motor weer rijdt. Je zou ook de stamtafel Veluwe een keer kunnen bezoeken, leuk én leerzaam. Of je komt een keer bij Lieke en mij op de camping voor een bakkie. We hebben een seizoensplek ik Otterlo.

Veel plezier met de 'oude dame'!

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 juni 2017 13:06 
beste Cor,
Hoe weet jij dat de cdi unit kapot is?

Heb je de zaken na gelopen?
En hoe is het gebeurd?

Storingen die in 1x ontstaan is vaak niet de cdi unit, dan is het vaak de dynamo.
Storingen die aan een kant optreden, en of op vervelende manier steeds terug komen bij bepaalde toerentallen, dat is meer de cdi unit.

Cdi unit heeft linker en rechter kanaal. Vaak gaan ze niet tegelijk kapot.
Vaak gaat de dynamo zomaar kapot na warm weer. Bij het stoplicht zeg maar.
En dan sta je stil zonder vonken.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar kijk nog eens goed naar de storing. Kijk ook eens op mijn you-tube kanaal, daar kan je ook veel info vinden. Helaas loopt marktplaats even bij mij uit, dus ik sta nu niet veel op marktplaats, voor meer info, mail naar marcobecker@zonnet.nl
Nee helaas geen cdi unit te koop op dit moment.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven