Beste cx liefhebbers !
Afgelopen zaterdag ging ik op pad naar Werner om mijn 2 linkerbochten, verkregen op afgelopen onderdelenbeurs, om te ruilen voor de juiste. Daarnaast was de rit ook als test, voor mijn aanstaande cx vakantie !
Het plan was; heen per snelweg, 204 KM en retour zonder die snelwegen en er veel langer over doen...
De rit verliep, ondanks de vakantie drukte, voorspoedig. Op het moment dat ik dacht aan tanken, reed ik een pomp voorbij, de volgende was 33km verder. Op reserve stotterde en hield hij even in, daarna geen probleem.
Vele KM verder, stotterde de motor weer, dus toch maar eens kijken, ik was slechts 28 km van bestemming maar vertrouwde het niet.
Dat was maar goed ook want de benzine gutste flink vanaf de carbs. Kraan dicht stopte het lekken...
Tank, zadel, alles er af, en toen lekte het enorm uit een "beluchtingsnippel" een palletje, koperkleurig, klein en rond, iets rechtboven boutje, zie foto '

Contact gezocht met Werner, die kende dit probleem niet maar dook de boeken in. Onderwijl gebeld met cx bekenden, Prosper en Erikcx. Verstopt nippeltje, vuil er in. Tsja wat doet men dan.
Na enige overweging besloten niet ter plaatse de carbs er af te halen... Best vervelend als je daar een ruime tijd staat, vlotterbakjes kreeg ik niet zo los.
Dan maar rijden en tijdig de kraan sluiten...
En op dat moment kwam Werner ter plaatse op ee giga goldwing met startende rat trekjes...
Na het delen van de overwegingen samen naar zijn huis gereden.
Eenmaal daar lekkage over ! Heerlijke ontvangst met koffie en croissants !
Op de terugweg was ik erg dankbaar, Werner uiteraard, maar ook deze club met dezelfde liefhebberij. En het delen daarvan !
Mocht er ooit een cx'er stranden in de buurt van Zutphen dan sta ik paraat !!

MIjn dank is groot, vriendelijke groet Klaas !
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!