Model:CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Ik heb mijn motor in 1992 bij de Fa van Andel in Kerkdriel gekocht en is toen pas op kenteken gezet, omdat hij is geïmporteerd uit Italië.
Het bouwjaar is in elk geval 1978, dus ook ik heb een brief van de belastingdienst ontvangen, maar de fabricage maand blijft onduidelijk.
Wel kan ik nog melden dat mijn framenummer CX5002016219 is en als die van Chris bekend is, is het misschien mogelijk ook de fabricagemaand te achterhalen.
(Wie zou mij dit kunnen vertellen? Ik wil nl. ook meedingen naar de Oudste CX!)
Ik heb de motor met een tellerstand van ca 32.000 gekocht en inmiddels heb ik er al meer dan 50.000 Km meegereden. Ondanks dat mijn zoon er een flinke klap mee heeft gemaakt ziet hij er nog goed uit en rijdt hij nog als de brandweer. Uiteraard zijn bij zo'n leeftijd ook de nodige probleempjes geweest, zoals vervangen distributie spanner en ketting, CDI unit en nu als laatste de dynamospoel. Het geeft mij toch echt wel een kick als hij na een winterstop (alles blijft erop omdat hij warm en droog in de flat staat) even de carburateurs aftappen en een druk op de starter en direct aanslaat. Hij heeft mij tot op heden ook nog nooit laten staan. de behoefte om hem ook te vervangen is niet aanwezig, want ik vindt dat als je al meer dan 11 jaar een relatie hebt, doe je je partner ook niet weg.
Jaap Klunder uit Zoetermeer.
(Nagekomen op 30 december 2005) Zag net het verzoek op de nieuwe nieuwsbrief en heb even gekeken in de map showroom, maar daar staat op nummer 32 een oude en onduidelijke foto van mijn motor.
Bijgesloten tref je aan een aantal betere waar mijn CX ook veel beter opstaat.
Ben alleen nog niet geheel overtuigd dat ik niet de oudste heb. Hij is namelijk van begin 1978 en heeft het frame nummer CX500 2016219 en voor mij is hij nog steeds de mooiste. Heb hem nu al 13 jaar en ik doe hem alleen weg als hij of ik niet meer kan rijden. Gezien de betrouwbaarheid en het feit dat er nog steeds onderdelen leverbaar zijn kan dat nog wel even duren. Door het ongeluk dat ik in 1998 gehad heb is alleen de tank voorzien van een deuk (rij nu meestal met een tanktas) en ben ik nog steeds op zoek naar een mooie andere. Echter een nieuwe is veel geld en spuiten en plakken van sticker gaat mijn ervaring te boven. Ik zal in de gaten houden welke je hebt gekozen, of kun je ze er ook achter plakken.
Eigenaar: Jaap Klunder.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl