Model:
GL 650
Bouwjaar: 83 Bijzonderheden:
Lees hieronder
Eigenaar:
Dick
Hallo,
Ik ben Dick,
Na jaren geleden een Honda CM 400 T te hebben gehad, die met het komen van vrouw en kinderen in de vergetelheid is geraakt, en na een stevig auto ongeluk waardoor het motorrijden zo goed als onmogelijk is geworden, van het voorjaar voorzichtig een motor(tje) gekochten weer gaan rijden..
125 cc Skyteam DAX, dit is een replica van de alom bekende Honda DAX, ze worden in licentie gebouwd in China.
Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. en het virus was weer toegeslagen, en ik moest toch weer een grotere motor. Jongste dochter vond de DAX leuk, wilde achterop, en dat kan, maar voor grotere ritten niet echt comfortabel en makkelijk op eventuele hindernissen (lees snelwegen) CM400 T was leuk ( 80 er jaren) maar had ten tijde van CM400T ook CX custom gezien.. dus eigenlijk daar naar op zoek. Is uiteidelijk zoektocht naar Silverwing geworden..
Na ongever 3-4 maanden speuren... en met dank aan iedereen op deze site en forum, waar ik elke avond zat te lezen over wetenswaardigheden, zoals waar je op moet letten, sterke en ook zwakke kanten van de CX/GL, en ook het enthousiasme waarmee iedereen over "zijn" of "haar" CX/GL sprak..
28-08-2008, Nou, het is gelukt!!! Ik heb een GL650 D II gevonden van 31 mei 1983, met 43000 km, van 2e eigenaar.. (had hem 18 jaar in bezit) met twee Peters motorhandboeken. (voor CX 500 en GL types.) en nog een owners manual van een CX 500 C. Hij staat sinds 1 september 2008 op mijn naam.
Ik moest hem wel ver weg halen, maar dat had ik er wel voor over.. is wel één van de mooiste die ik tot nu toe in levende lijve gezien heb.. Banden, accu, chroom allemaal netjes.
Waterpomp seal is al vervangen, geen zweten op het blok, de as van de versnelling en koppeling zijn droog. Geen water lekkage, balhoofdlagers zijn in orde. Onderste waterpijp nog volop in het chroom, (bij de motoren die ik tot nu toe gezien heb, is daar meestal het chroom het eerste aangetast)
Door een bekende "Dwarsligger" genoemd, door de karakteristieke V motor..
Ding rijdt prima, enige minimale minpuntjes die we binnenkort hopen aan te pakken..
Scharnierpennen van de kofferset.. (heb nog geen topkoffer met rekje om hem verder naar achteren te plaatsen..) (wens)
Schakelt wat rauw.. moet wel wat kracht (niet echt veel) zetten om hem in de versnelling te krijgen, (anders dan op een CX500 waar ik op gereden heb) maar nog niet zo zwaar dat het met brute kracht moet..... ik denk dat de koppeling iets te los staat.. ook al gehoord dat het aan de olie kan liggen, plakkende koppelings platen
Choke blijft niet netjes zitten.. moet ik even vasthouden als ik start..
Voor het voorjaar te doen:
de einddempers vervangen... rechts is op het eind een beetje van binnen uit doorgeroest, maar ligt nog niet open. Als je goed kijkt, kan je het op de foto zien.
Carburateur rubbers, aan de linkerkant al wat spoortjes van scheurtjes.. (miniem)
En mischien wat andere dingetjes.. maar die heb ik nog niet gevonden
Wensen;
Topkoffer met beugel, zodat je toch met z'n tweeen kan rijden... en nog wat kan meenemen
Nog van die kappen onder de kuip, zodat je schoenen ook droog blijven.. J (nee ik heb geen Prada's )
Verder nog niets bedacht... J maar zal wel komen..
Nou, dan ook nog wat fotootjes.. vaak zijn de foto's mooier dan in het echt.. ik denk in dit geval anders, maar komt dat mischien omdat ik een "trotse" eigenaar ben? J
Ook een foto met het "kleine" broertje wat eigenlijk de aanstichter was om een CX/ GL te gaan zoeken..
Nou al met al een heel verhaal, en ik denk dat we elkaar binnenkort toch wel eens tegenkomen, zeker als je in de buurt van Voorhout, Sassenheim rond rijdt.. J
Ik hoop dat ik er nog heel lang plezier van mag hebben.. en ja, ik weet dat ik niet op allebei tegelijk kan rijden, maar ze zijn allebei Fun!! En met twee paar schoenen.. je kan ze ook niet tegelijk aan...
Met vriendelijke groeten,
Dick
webmaster (JiMi)