Model:
CX 500 A
Bouwjaar:
1979
Bijzonderheden: Beste CX vrienden.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Han Korteland uit Hazerswoude en al zo'n 15 jaar cx bewonderaar. Ik heb veel oude motorbladen met allerlei testen. Ook heb ik een Duits motorboek met alle informatie prachtige foto,s
Zelf heb ik ook een CX 500 van het A type uit maart 1979 met kenteken ZR-12-73
Ik durf rustig te stellen dat deze CX welke "de Zwarte Dame"genoemd wordt tot de mooiste en beste van ons land hoort
Ik ben en in dit geval was ik zo'n pietje-precies dat ik mijn cx iedere keer met nieuwe originele delen heb opgewaardeerd. Hier slechts wat voorbeelden: Frame stralen en spuiten, Balhoofd en achterbrug lagers, koplamp-ring, stuur wat hoger en breder, binnen poten voorvork, tevens WP veren, een absolute aanrader met achter Koni's.
De mechanical seal vervangen, en wat dachten jullie van een compleet nieuwe uitlaat met ballanspot, een voorspatbord und so weiter. Helaas is er de laatste 5 jaar niet meer op gereden i.v.m. gezinsuitbreiding in de vorm van een BMW R100rs van 1976. Maar zo blijft de CX liefde even groot, een heerlijke stuurmotor met een prima vermogen. Ik heb ook nog veel reserveonderdelen waaronder een frame met kenteken.
Mocht er interesse zijn dan kun je mailen.
Een motorgroet aan alle CX-rijders van Han Korteland.
Eigenaar: Han Korteland.
CX500A Johan Thole 1
| CX500A Han 2
| | |
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl