Model: CX500 Custom
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden:
Hallo mijn naam is Cor v/d Sar. Ik ben zeer recent door mijn zwager Jan Dielissen met het CX500 virus besmet.
Door Jan ben ik gaan motor rijden eerst op een Yamaha Virago 750 dit beviel wel op het starten na wat een kabaal maken deze motoren met starten je schaamd je er gewoon voor als je bij een terrasje weer weg wilt rijden.
Hierna is het een VT600 van meneer Honda geworden een hele fijne motor alleen miste ik een middenbok en cardan aandrijving.
Nadat Jan een CX500e had aangeschaft ben ik me ook gaan verdiepen in het CX gebeuren o.a veel gelezen op de site op het prikbord . En in zeer korte tijd veel geleerd over de plussen en minnen van de CXen. Ik viel al gauw voor een CX500 Custom.
Nu een net exemplaar op de kop zien te tikken . Dit viel helemaal niet mee . Een aantal malen voor niets naar een Custom gaan kijken foto's zeggen ook niet alles in advertenties. Uiteindelijk op Kapaza een advertentie gezien die er op de foto redelijk uit zag .
De motor stond in Wildervank bij Veendam te koop een heel eind rijden van uit het westland. Per mail wat meer foto's gevraagd en na ontvangst daarvan besloten om de gok maar te wagen en het hele eind te rijden. Samen met zwager Jan die een Peugeot bestel bus heeft naar Wildervank afgereisd. Daar aangekomen stond (zie foto's) een prachtige CX500 Custom.
De koop was na een uitgebreide proefrit snel beslist. De motor achter in de bus geladen en weer terug naar huis. Ik hoop er nog jaren veel plezier aan te beleven. De eerste foto is zoals ik hem kocht de andere zoals ik hem nu heb gemaakt met o.a ander windscherm lampen en nummerplaat . Ook komen er nog leren tassen op te zitten.
Oja de VT600 staat te koop .
Cor
Eigenaar: Cor
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, in groot onderhoud
die rode VT500 is alweer verkocht.
o ja, donateur ca.2007-2025 💰