Model:
CX 500 ES
Bouwjaar:
1982
Eigenaar:
Lincky
Mijn motor is dus een Euro Sport model, bouwjaar 1982 met 41.000 km.
Heb ik kunnen kopen via mijn broer, die wist deze staan achteraan in een autogarage. Toen ik hem voor het eerst zag staan was ik onmiddellijk verkocht, alhoewel de motor volledig onder het zwartestof stond en niet onmiddellijk wilde aanslaan. Met een startbooster enkele keren geprobeerd te hebben draaide hij uiteindelijk. Na betaling en laatste controle ben ik ermee naar huis gereden. Wat een ongelooflijk gevoel om met je EIGEN motor naar huis te kunnen rijden.
Na twee motorrijders te dwarsen en de bekende groet te doen, brande mijn hart nog meer. Bij het thuis komen werd de CX volledig afgespoten en afgedroogd (zie eerste foto's). En dan begon de opkuis. Het stuurkuipje, zijdeksels en achterkant van de motor vertoonden gebruikte krassen en scheuren van de trillingen. Deze stukken werden volledig hersteld. Ze werden herspoten in het geel, maar met een sportief tintje van wit afgewerkt (zie andere foto's).
De motor is volledig afgewerkt, nu ben ik begonnen met alles te vervangen om hem klaar te zetten en er mee de baan op te gaan. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen en kreeg via het prikbord enorm veel informatie, waarvoor mijn oprechte dank. Ik zelf ben 31 jaar en woonachtig in België in Kuurne W.-Vlaanderen. Ik ben samenwoonend en heb een flinke dochter van 6 jaar. Ik ben altijd gefacineerd geweest door motoren, al van toen ik nog klein was. Als ik 4 jaar was reed ik rond met een Italjet 50cc. En wat later met een Italjet 80cc.
Dat waren MIJN 2 moto's, tot nu. Met vele brommers ertussen natuurlijk, maar dat was niet het zelfde. In mijn familie zijn er altijd motoren geweest, mijn vader is nu 75 jaar en rijd nog steeds met de motor. Hij geeft een Honda CB 500 en een Shadow 750. Mijn broer rijd nu met een Honda CB 900. Mijn ééne schoonbroer geeft een Kawasaki Z1000 en een Honda X11, de andere schoonbroer rijdt met een Suzuki GN250. Zo, dat was het zo een beetje. Hopelijk mag ik ook 75 worden en dan nog steeds met de motor rijden
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.