Model:
CXE 650
Bouwjaar: 1984
Eigenaar:
Roelof
Hoe gaat het met mijn oude schicht? Ik mis hem eerlijkgezegd wel een beetje. Vooral als ik mijn "nieuwe" CX 650 E, na een week stilstaan, probeer te starten. Daar was de oude schicht toch duidelijk beter in! Ik denk dat we elkaar nog niet goed begrijpen (zoals in de Coebergh reclame). Een onderhoudsbeurt deze winter zal wel verbetering brengen.
Ik las op de site dat je een leuk weekend Soest (D) hebt gehad. Had graag meegenoten, maar de CX 650 was nog niet reisgereed.
Op een nieuwe uitlaatbocht na (lek) is hij dat nu wel. Wat een geweldige toermachine! Wel familie van de CX 500, maar rijdt echt heel anders. Veel koppel & kracht van onderuit, draait gemiddeld 1000-1500 tpm minder. Stabiel en betrouwbare wegligging, prima (schijf) remmen voor en achter.
Ik heb wederom Bridgestone BT45's laten monteren, welke voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor het rijplezier. Voor een 100/90-18 BS BT45F 56H TL (103,00) en achter een 120/80-18 BS BT45R 62H TL (124,60). De velgen heb ik voor de banden wissel grondig schoongemaakt met pure Jif en een afwasborstel. Ook zijn de wiellagers vervangen (vaak onderschat onderdeel) wat na 100K km. geen luxe is. Lagermaten van SKF zijn 6302 2RS (2 x 14,30) en 6303 2RS (2 x 16,22).
Nog een zwaar onderschat onderdeel zijn de ventielen: het achterventiel was met het ophalen vanuit Heeze, met ±150km/h op de A2, volledig afgescheurd. Nadien bleek ook het voorventiel grotendeels te zijn ingescheurd, maar die is gelukkig blijven zitten! Wel was de Honda-dealer "vergeten" om de ventielen te vervangen, wat hij toen ik de wielen kwam ophalen -met het schaamrood op de kaken- alsnog heeft gedaan.
groeten,
Roelof.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.