Model: CX 500 E
Bouwjaar: 1984
Eigenaar: Daniel
Leuk, zo'n showroom!
Hier wat foto's van mijn CX 500 E uit 1984.
Begin 2003 gekocht in originele staat, wit met blauw en rode striping. Zag er niet uit, krassen, groene aanslag, doffe lak en scheuren in de buddy. De fiets had al 3 jaar stil gestaan bij de laatste eigenaar, waarschijnlijk in een houtbewerkingsruimte want tijdens het demonteren kwam ik heel, heel veel zaagsel tegen.
Ik heb hem gekocht van een motorfietszaak als opknappertje. Meteen een beurt laten geven. Op weg naar huis verloor ik 1 van de demper'doppen' omdat de laatste popnagel het niet meer zag zitten. Halverwege de rit waande ik mij op een opgevoerde CX met Harley-gebulder.
Thuis aangekomen bleek dat poetsen met allerlei middelen de originele staat niet ging redden en besloot toen de motorfiets van een kleur van deze tijd te voorzien.
Alles uit elkaar, nagelopen, onderdelen laten spuiten en zadeltje helemaal opnieuw laten bekleden. En toen kwam het magische moment. Stond buiten helemaal klaar, glimmend en wel om eindelijk weer te ritten. Jerrycan erin geleegd. Erop geklommen, van de zijstandaard gehaald en daar zat ik dan! Apetrots, met mijn duim op de start-button.
Ineens voelde ik mijn linkerbroekspijp nat worden....Zó opwindend kon dit toch niet zijn?¿!! ...Ik moest hem immers nog starten...
Wat bleek....waarschijnlijk was de zandstraler té optimistisch geweest tijdens het zandstralen van mijn tank....welliswaar was al het roest weg, maar er bleek nu een miniscuul gaatje te zijn ontstaan, daar waar de twee haken aan de zijkant zitten om je zadel erin te vergrendelen. Balen!
En toen? Toen was het al hartje zomer en heb ik binnen 1 week een andere motor gekocht, kant & klaar. Hoefde niet eens de magnetron in.
Inmiddels ken ik de site
www.tankcure.com en heb tal van tips gekregen over hardsolderen etc. Denk dat ik er gewoon een andere tank op moet zetten, een 'frisse', en dan gaat 'ie weg...ik ga namelijk van een garage als hobbyruimte naar een schuurtje terug wegens verhuizing......dus....liefhebbers?
Groeten, Daniël.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.