Model: CX 500 Custom
Bouwjaar: 1985
Bijzonderheden: Lees hieronder.
Zo kocht ik mijn CX500C.. (foto 1)
.. En dit is het resultaat tot nu toe. (foto 2) Nog lang niet klaar dus!
Hier heb ik het lage stuur gemonteerd en meteen een heel andere motor gekregen! Ook de balhoofd platen heb ik laten zakken op de veerpoten. Het spatbord dat het moet gaan maken op de CX. De stangetjes ingekort. Dit is een High Way Hawk produkt dat volgens mij door hun niet meer geleverd wordt.
Lex Motoren in Nijkerk heeft er nog wel een aantal op voorraad. Na flink wat ontvetten en een paar kleine roestplekjes weg schuren heb ik de spuitbus ter hand genomen. Eerst de randjes gekit, anti steenslag aan de binnenkant gespoten en toen grondverf en zwarte verf er op! Laten drogen. Biesje plakken! Het spatbord gemonteerd. Zo krijg ik tenminste niet zo'n dikke modderlaag over me heen als ik rijd. Dat gebeurde mij toen ik naar onderdelenmarkt van de CX club in Bunnik reed, moest iets uitwijken en ging toen, zonder spatbord, vol door de modder heen, Jek!
De oude VT uitlaten heb ik tijdelijk gemonteerd, ziet er al iets beter uit. Knipperlichten op een chromen buis gemaakt. Het oude zadel en de roestige zadelbeugel eraf. Ik heb een zadeltje met veren (die van m'n fiets is groter) gekocht bij BR Custom hier in Nijkerk. Een Harley FX achterspatbord gemonteerd tussen fender struts.! In een container bij een jacht bouwer vond ik een stevig stukkie ijzer, 6mm dik en oppervlak genoeg voor 2 spatbord beugels. Ik een tekening gemaakt en aan de hand van daarvan ben ik gaan zagen... en decoupeer zagen... en... boren en ronde gaten zagen. Na knap wat buigwerk heb ik de beugels op hun plek kunnen krijgen en vast gelast! De oude frame eraf geflext en dicht gelast. Inmiddels ben ik begonnen met het achter rek. Het laddertje, dat tussen het frame in moet komen, is klaar. Daar zitten twee lippen aan waar de rest van het rek weer aanvast geschroefd wordt. Het geheel ligt hier nog los op het frame. Ik inmiddels bij Jan Gol twee spiegels besteld, die in de stuur einden moeten komen. Ik zit nu steeds tegen mijn armen aan te kijken als ik achter me iets wil zien.
Website :
www.vanengelenhoven.netEigenaar: Erik van Engelenhove
CX500 C Erik1 1
| CX500 C Erik1 2
| | |
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl