Model: CX 500 / 650 a
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Zie hieronder.
Hier is hij dan. De "cx650a". Eigenlijk is de toevoeging "a" niet helemaal toepasselijk. Want het is misschien wel opvallend: de custom wielen, het custom achterspatbord, de custom cockpit, etc. Veel onderdelen komen inderdaad van mijn aan frame-rot overleden custom (showroom custom nr. 30). Lettelijk gere"cycled ".
Wat valt er over te zeggen? Het 650 blok heeft toch een beetje het karakter gekregen van de 500 gekregen door de CDi ontsteking die erop zit. Laag in toeren heeft het toch iets minder koppel dan een 650 met transistor ontsteking. Wel rijdt het zeer vlot. Ik heb er alweer 180 mee gereden. Dan voel je dat het frame ietsie minder stevig is dan van de 650 euro die ik ook heb. Wiebel wiebel. Niet voor herhaling vatbaar, tenzij ik het geheel steviger krijg.
Eigenlijk zou ik er een GL- vork op moeten zetten misschien, in plaats van de custom vork die er nu onder zit. Of misschien moet ik eerst eens de custom vork iets verder door de kroonplaten steken zodat de vork effectief korter wordt. Misschien dat er meer pk-s uit te halen zijn als ik het rechter spruitstuk beter passend krijg. De inlaatlucht wordt van de rechter cilinder nu ten eerste wat afgeknepen, en ten tweede moet het een zigzag traject afleggen. Niet ideaal.
Verder verdenk ik cilinder links van een lekke koppakking. De uitlaatlucht is links vrij wittig. De waterpomp lekkage lijkt wel weer weg. (Marco, komt dat door het nieuwe koelwater, en doordat de keramische ring zich weer moest zetten na het verwijderen van de roest tussen pompwaaier en ring?) Als dat zo blijft ben ik erg blij.
Wat zeker anders moet is dat ik staalflex remleidingen wil. Bij inknijpen komt de remhandle aardig dicht tegen het stuur en dat kan de bedoeling niet zijn. Dan nog de einddempers: daar wil ik de euro dempers voor in de plaats: mooier geluidje. Dan nog de elektrische koelventilator: die moet nog aangesloten worden, met extra aan-uit schakelaar aan het stuur. Dan nog lekkage tussen uitlaatbochten en balanspot. Dan nog de spiegels: die kijken niet recht achteruit. Dan nog een ander windscherm, zodat ik minder turbulentie heb. etc. etc.
Afijn, het blijft een leuke hobby. 500 naar 650? Best te doen hoor, met geduld kom je een heel end. Kaspar
Lees MEEREigenaar: Kaspar.
CX500/650 1
| CX500/650 2
| CX500/650 3
| |
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl