Op de terugweg gisteren viel de motor ineens uit. Bij het naderen van een stoplicht stopte het blok ineens. Met 1 druk op de startknop liep hij weer.
Even verderop viel mijn voltmeter uit, de motor bleef wel lopen. De voltmeter gaf op enig moment ook weer teken van leven, maar met een veel te lage spanning. (9volt ofzo)
De voltmeter bleef uitvallen en weer aangaan. De ene keer met een lage spanning, de andere weer met "normale" laadspanning. Bij een volgend stoplicht sloeg de motor weer af. Weer starten en met verhoogd toerental de motor aan de praat gehouden. Normaal loopt hij stationair prima.
Gelukkig heb ik het gered om thuis te komen. Nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken. Ik vrees dat er iets mis is met de dynamo.

Update:. Vanavond de motor gestart. Liep meteen. Laadpanning 13.2V bij stationair draaien. Voltmeter werkt ' normaal'. Bedrading nagekeken, kan beter maar alles zat vast. Binnenkort maar weer een proefritje.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl