Afgelopen periode wat vaker met deze CX getoerd.
Na ca 100 km de afstelling van de carbs met vacuΓΌm meters afgesteld. De linker cilinder trok meer onderdruk dan de rechter, dus dat gelijk gezet met het (overigens zeer moeilijk toegankelijke) stelschroefje tussen de beide carbs.
Vandaag weer 150 km gereden. Pakt goed en gelijkmatig op en trekt goed door in de toeren.
Dank zij de Ignitech geen geplof en gepruttel meer.
Koelsysteem is dicht, temperatuur meter staat mooi in het midden en de olie blijft ok. En ook de bougies hebben die mooie karakteristieke reebruine kleur van een motor in goede conditie π
Het is altijd maar afwachten met een motor die ruim 20 jaar ongebruikt in de hoek van de schuur heeft gestaan.
Zuigerveren die vast zitten, klepsteelhoedjes die uitgedroogd zijn, koppeling die niet goed te doseren is, koppakkingen die doorslaan, een lekkende waterpomp, lekke radiator, een doorgeslagen CDI systeem (vandaar de Ignitech), ingesleten nokkenas, versleten distributie ketting, kabelboom met kans op kortsluiting, en nog veel meer van dat soort ongein bij een 47 jaar oude motor.
Gelukkig niets van dit alles.
Een CX is het vertrouwen meer dan waard π
This posting has been generated with 100% recycled electrons.