Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

blok lekt olie

Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 10 april 2025 14:46 
hallo mannen....

eindelijk na 2 jaar tijd om aan flicka te werken.... werner had week geleden al geprobeert maar nadat flicka even had gelopen en hij contact uit zette en weer aan deed niets het meer.... dat probleem had ik zo opgelost want ik zei gelijk dat is de hoofdzekering.... en ja hoor die kapot (zat ook maar een 15 amp in ipv 30).... nu vandaag haar uit de garage en naar huis gehaald... accu erin, andere zekering en startten en lopen.... ok paar keer startten maar ze deed het.... wilde ze even laten draaien en na paar minuten zag ik langs 2 kanten van het blok iets op de grond vallen.... blijkt dat langs de hele achterdeksel olie langs te lopen... dus ik denk dat ik een nieuwe pakking moet steken.... blok eronder uit, achterdeksel los en nieuwe steken en weer vast.... nu klinkt dat heel makkelijk maar mijn ervaring is dat het toch nauw komt kijken met pakkingen plaatsen.... moet ook nog ff kijken of ik een pakking heb liggen en anders nog bestellen....

zijn er als ik het blok nu toch onderuit en open heb andere dingen die ik even moet nakijken?....

ik denk namelijk niet dat het helpt om alle bouten vaster te draaien om probleem op te lossen

groetjes chantal (wordt dus waarschijnlijk geen motorzegening dit jaar)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 10 april 2025 16:04 
Balen Chantal. Eerst maar goed onderzoeken waar de olielekkage precies vandaan komt voordat je het hele blok eronderuit haalt.
Mocht dat toch nodig zijn, is het verstandig om de nokkenasketting en de waterpompkeerring te vervangen. Mogelijk ook je dynamo, tenzij je al met ignitech rondrijdt?

Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2025 00:06 
Hallo Chantal,

olie achterop blok kan letterlijk raar lopen en zoals Marcel al aangaf 't is soms lastig te zien waar het vandaan komt. Bekend is keerring van schakelas maar kijk ook naar die grote rechts waar rubber van de cardan op zit, die zit altijd nogal los in het deksel en kan scheef zitten na stootje (gewoon even aandrukken) en bij CDI wil ook dat dekseltje nog wel eens lekken.

zoekze, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 april 2025 00:01 
MAST:
tenzij je al met ignitech rondrijdt?

dat wil ''flicka'' niet, dan doet ze helemaal niks.
dat hebben ooit we al eens geprobeerd...

groetjes werner
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 april 2025 11:37 
Raar dat ie met een Ignitech niet wil lopen. Zelf een paar maanden geleden bij mijn grijze een Ignitech gemonteerd. Het was echt plug&play 👌
Voorwaarde is wel dat de dynamo voldoende (in mijn geval 14,4 volt) laadt. Als een Ignitech onvoldoende stroom krijgt doet ie niets.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver chantal

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 13 april 2025 09:50 
na zoektocht waar de olie vandaan komt blijkt het uit de koppakkingen te komen.... 1 geluk hoeft niet het hele blok er onderuit..... nu nog wachten tot ze binnen zijn en dan weer paar uur sleutelen

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 april 2025 11:06 
Koppakking of klepdeksel pakking ?

Schrijver chantal

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 14 april 2025 14:12 
koppakking.....helaas dus ook olie en koelvloeistof vervangen...

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 april 2025 17:05 
Alle 2 tegelijkertijd ? Vrij bijzonder.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 blok lekt olie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven