Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Hulp gezocht omgeving Breda

Schrijver Sebas

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 1 dag 
Beste mensen,

Mijn CX500C wilt niet goed starten en loopt ook maar op 1 cilinder, wanneer hij een keer wel start.
Carburateurs vorig jaar zomer opgestuurd naar Marco Becker en die heeft ze toen gereviseerd. Startte en liep toen prima, nog mee gereden.

Helaas door omstandigheden de motor buiten moeten laten overwinteren. Wel onder een zijl maarja... verre van ideaal. Tussentijds niet kunnen starten, omdat ik hem niet in de buurt had. Onlangs opgehaald en nu is het dus weer hetzelfde probleem en heb al vanalles geprobeerd en ben een beetje ten einde raad. Ben al zo lang aan het sukkelen met dat apparaat dat ik eigenlijk iemand met verstand van de CX500 er naar wil laten kijken. Heb wat motor garages gevraagd maar die willen niet meer aan carburateurs zitten.

De linker zijde van het blok wil niet meer meedraaien.
Starten doet hij heeeeel sporadisch en dan alleen op rechts. Wanneer ik ook maar een beetje gas geef valt hij pats direct uit. Wat is er al gedaan:

*Carb revisie a la Marco Becker (toen liep hij goed maar na winter niet meer maar goed... alle rubbertjes etc zijn vervangen)
*Sproeiers en alle kanaaltjes in linker carb doorgespoten. Sproeiers zijn knetter schoon.
*Beide inlaat spruitstukken zijn vervangen.
*Beide bougies vonken

* compressie nog niet getest
* synchronisatie van carbs is door Marco gedaan destijds is verder niet aan gerommeld.

Anyway, ik wil graag met de motor rijden dit seizoen en zoek dus iemand die er naar wilt kijken. Uiteraard tegen betaling.

Dus wie o wie zou deze uitdaging aan willen gaan??

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: < 1 dag | Aangepast door: Hans 
Lijkt op de symptomen die ik had met mijn gerestaureerde grijze. Wel starten mooi rond lopen maar op 1 cilinder. Gas geven leidde tot gepruttel overslaan en afslaan.
Van alles geprobeerd (en dat was heeel veel) maar niets hielp.
Ignitech er op gezet en de motor liep en loopt gelijk mooi rond en trekt ver in de toeren door. Check eerst wel of de dynamo nog laadt. Ignitech heeft stroom van de accu nodig en die moet dus wel correct (> 14 Volt) bijladen.
Nu een heerlijke motor om op te toeren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: < 1 dag 
Wat Hans zegt, en als je er niet eentje hebt liggen dan kan je met een simpele universeel meter nagaan of een Ignitech helpt, kijk maar hier (klik) op motofaction
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver Sebas

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: < 1 dag 
Heren, ik had nog zo'n versie van Marco Becker liggen. Deze geplaatst en het loopt weer als een zonnetje!
Ongelofelijk! Maar zo blij... oprecht. Dank voor de tip, was glad vergeten dat ik die nog had liggen. Nogmaals dank 🙏

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: < 11 uur 
brinkcx:
kan je met een simpele universeel meter nagaan of een Ignitech helpt, kijk maar hier (klik) op motofaction

Dat zegt helaas niet alles. Alle waarden bevonden zich binnen de gestelde parameters en toch liep de CX niet/beroerd.
Met de Ignitech was dat gepruttel als sneeuw voor de zon verdwenen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: < 10 uur 
Hans:
Dat zegt helaas niet alles.

klopt, goede stator meting is geen absolute garantie. Starten op één cylinder kan soms wat lastig storing zoeken zijn. Standaard CDI kastje zal wat minder fraaie vonk geven bij lage toeren (voeding van stator) waar een met 12 Volt gevoerde ontsteking direct op volle kracht kan en het verschil maakt.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hulp gezocht omgeving Breda

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven